Ga naar inhoud

steeds problemen met printen het is over als ik JRT.exe scan


Aanbevolen berichten

Hoi,

Persoonlijk denk ik niet dat dit malware gerelateerd is. Op wat discutabele programma's na waren alle logjes van DDS, Zoek.exe en MBAM schoon. Verder heb ik tot op heden nog geen malware tegengekomen die dergelijke printer problemen veroorzaakt. Dit neemt niet weg dat dit door malware veroorzaakt zou kunnen zijn, de kans lijkt me in dit geval vrij klein.

Kan je even het exacte model van je printer doorgeven aub? Bv. Brother HL-4150CDN

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Mako,

Voor heen had ik ook een Hp printer en ik kon alles printen nu een nieuwe HP deskjet 1010 aan geschaft en alles is meerdere malen na gezien en ook door HP.

Door dat ik scande met JRT was het probleem schijnbaar over.

Dit was natuurlijk valse schijn, iets schakelt wat uit en ik dacht zal wel weer malware zijn.

Pc start wel snel op, bureaublad is er snel met alle snelkoppelingen, maar duurt even wat langer als virusscanner er is en duurt nog langer voor ik bv mailwasher kan starten.

Voor heen ging dat wel snel achter elkander.

hier bij de speccy overzicht

http://speccy.piriform.com/results/ScqHcQAhkfGsZvdkfico04j

wou nog even zeggen ik vind maar knap dat jullie die log bestanden kunnen lezen, en uit kan zoeken wat malware is.:top:

aangepast door henk253
Link naar reactie
Delen op andere sites

die driver is geïnstalleerd ook hadden we geprobeerd om een driver van de 1000 te installeren het gekste is gewoon printer is een standaard printer, status niet actief(maakt niet uit aan of uit staat)afbeeldingen en klad blok en pdf willen wel printen.

En na scannen met van alles en nog wat hielp niks maar scannen met JRT print hij ook in word 2007, excel. open office maar bij office 2007 stond de printer niet actief maar print wel.

In open office staat printer wel gereed en als standaardprinter ingesteld maar klik je op afdrukken zie afdrukken van pagina1 van 1 maar verder gebeurde er niks en 0 documenten in wachtrij.

- - - Updated - - -

De reden dat ik ging scannen met JRT is dat bij wijze van proef bleek als ik de gast account aan klikte dat ik wel kon printen, toen had ik alleen een adm. account aan gemaakt en ik kon daar ook mee printen.

Maar toen ik alles over kopierde van oude account naar nieuwe account toen wou deze niet meer printen.

Toen dacht ik er moet iets in de accounts zitten.

- - - Updated - - -

misschien heeft er niks mee te maken maar wou van middag back ups draaien van me pc maar dat wou niet want zie hier

Backup Files 2014-08-24 134010_error.log

aangepast door henk253
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk253,

Heb je de driver uit mijn vorige bericht gedownload en geïnstalleerd of zeg je dat deze al geïnstalleerd was? Dat laatste lijkt me sterk want je Speccy logje verteld een ander verhaal...

Verder vind ik het fantastisch dat je gedreven bent om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, maar je begrijpt vast dat ik geen idee meer heb wat er nu precies allemaal met de computer is gebeurd wanneer jij ook e.e.a. zit te proberen. :dong:

Als ik het goed begrijp heb je dus maar problemen met bepaalde bestandextensies? Met name de bestanden die geopend moeten worden met Microsoft Office of Open Office?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die driver via Hp gekregen want ik was op 4-7 in contact gegaan met HP dat werd op me bureau blad gezet en stond DJ1010_188(2).exe dat er een 2 achterstaat komt dat deze er ook op stond DJ1010_188.exe

Deze zijn toen met behulp van hulp op afstand in me pc geweest om te kijken als daar alles goed zit

en hun vonden het ook vreemd dat ik wel plaatjes en kladblok en email en pdf bestanden kon afdrukken.

Toe hadden ze gezegt mocht plaatsen van nieuwe driver niet helpen dan moest ik in contact gaan met microsoft.

Dat had ik ook gedaan maar moet dan 72,- betalen, toen ben ik gaan kijken op microsoft community en het probleem voor gelegd.

hier kan je lezen wat ik daar zoal had neer gezet.

office word en excel 2007 printen bestanden niet uit. - Microsoft Community

Als je naar deze site toe gaat daar heb ik printscreen plaatjes wat er gebeurd.

wat vertelt het logje dan, want ben nu al vanaf juli met dit probleem bezig.

ik open office word type daar wat en wil het af drukken dat wil niet, ik open een bestand van word en dat kan ik ook niet afdrukken.

Sla ik een getypte tekst op in een pdf bestand kan ik het afdrukken.

Heb microsoft office verwijderd en fixit gedraaid en op nieuw geinstalleerd hielp ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

had de 990c ge installeerd en hij print zo maar uit nieuwe tekst en opgeslagen tekst, ook open office print uit.

Wat is nu de oorzaak dat het nu wel wil met een oudere type printer, had toen ook geprobeerd met deskjet 1000 maar dat wou niet.

post-15863-1417705922,2212_thumb.jpg

aangepast door henk253
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk253,

Dat klinkt als positief nieuws...! :top:

Als ik het goed begrepen heb zijn de problemen nu van de baan? :-)

Mijn collega las op het internet verschillende andere gebruikers met een gelijkaardig probleem. Daarom niet met dezelfde printer, maar vaak was het installeren van een driver van een gelijkaardig model een oplossing. Zo ook hier, zo blijkt.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Mocht er nog iets niet in orde zijn of je nog ergens vragen over hebben, stel gerust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.