Ga naar inhoud

Probleem met cpu koeling


jekeke123

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een redelijk probleem met het koelen van mijn cpu hij draait namelijk soms op 120°C en dit is niet echt een goede temperatuur...

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is via software of via de bios een aanpassing te doen zodanig dat de fans van basis een beetje sneller draaien zodat de temperatuur niet zo snel stijgt.

post-50007-1417705921,282_thumb.png

Vriendelijke groeten,

Jasper,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Cpu is overduidelijk overhit...

Je kunt misschien eens je pc (laten) ontstoffen.

Of indien mogelijk een extra ventilator in de behuizing plaatsen.

Indien je behuizing met de ventilator tegen de muur of dergelijke staat plaats je die beter verder van de mur zodat de ventilator extra lucht kan nemen.

Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

90°C zonder dat ik iets doe

100-110°C bij gewoon gebruik

120°C bij vol gebruik met overclocked

Maar 90°C is toch veel te veel voor idle en 120°C is altijd teveel btw het is factory overclock kheb zelf niet extra overclocked

En de temperatuurssensor is in orde en het is °C volgens speccy en als hij 120°C bereikt draaien mn fans een verschrikkelijk hoge snelheid een noodafkoeling volgends mij

aangepast door jekeke123
Link naar reactie
Delen op andere sites

90°C zonder dat ik iets doe

100-110°C bij gewoon gebruik

120°C bij vol gebruik met overclocked

Maar 90°C is toch veel te veel voor idle en 120°C is altijd teveel btw het is factory overclock kheb zelf niet extra overclocked

En de temperatuurssensor is in orde en het is °C volgens speccy en als hij 120°C bereikt draaien mn fans een verschrikkelijk hoge snelheid een noodafkoeling volgends mij

Ja is inderdaad veel te veel.

Misschien heb je nog garantie op je Cpu of kun je hem vervangen?

Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download eens het programmaatje Real Temp, pak het gedownloade bestand uit en dubbelklik op RealTemp.exe om het te starten want installeren is niet nodig.

Controleer dan eens of de temperaturen hetzelfde zijn als in Speccy.

Fan snelheden:

CPU Fan: 3700RPM (80%)

achter fan: 2300RPM(90%)

Temperaturen(bijna niet belast):

Speccy: 65°C

Speedfan: 10-20°C

AMD Overdrive: 50-55°C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.