Ga naar inhoud

Unmountable_boot_volume


jftm

Aanbevolen berichten

Of ik een latere Windows versie zou installeren moet ik nog eens bekijken, dat hangt af van de systeemvereisten én de offline software die ik er nog op die pc wil zetten.

Dat systeem met die kabel zal ik ook eens bekijken, maar ik heb ondertussen gelezen dat "hiren's boot" gemaakt is om partitie- en boot problemen op te lossen. Ik heb dat al op een cd gebrand en ga eerst eens kijken wat je er juist mee kan doen aangezien de HDD zelf (de hardware) niet beschadigd is.

aangepast door jftm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je dat inderdaad eerst eens proberen, hopelijk heeft dit positieve gevolgen voor jou want je kan wel duidelijk zien dat je met corrupte boot-files zit in een poging om de Ubuntu-versie eraf te gooien. Heb je trouwens alles kunnen voltooien zoals je in het YouTube filmpje hebt kunnen zien ?

Als het niet werkt, zal het toch best zijn, zoals ik eerder heb vermeld, om de HDD via een ander systeem inderdaad leeg te halen. Daar bedoel ik dan mee ALLES van wat er ooit van XP besturingssysteem EN UBUNTU SYSTEEM heeft opgestaan. Natuurlijk best helemaal formatteren. Wellicht zijn het oude Ubuntu files die misschien toch voor die corruptie hebben gezorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is niet voltooid zoals in het YouTube filmpje. Daarom heb ik een blue screen denk ik. Er waren verschillende niet-gepartitioneerde delen op mijn schijf, en ik begon met het eerste (dat deel uitmaakte van C:\) te partitioneren en toen heb ik het blue screen al gekregen.

Indien ik met de hiren's boot niet ver geraak en er ook geen andere snellere en gemakkelijkere oplossing meer zou zijn dan de de kabel uit bericht #7, welk exact type converter kabel heb ik dan nodig? De kabel die nu in de pc aan de HDD is aangesloten ziet er zo uit. En moet er dan ook nog een kabel met voeding zijn als ik die HDD aan een andere pc wil hangen? Nu wordt de HDD gevoed via een witte connector (ik denk een 4 pin).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel eraan of software nog een oplossing kan bieden om uw probleem op te lossen. Ik denk dat de laatste oplossing toch zoieso de beste is, ja. Helaas is dat niet de goedkoopste.

kan je zien welke voeding je nodig hebt om de HDD te laten draaien, en welke kabel (40 pin IDE) om hem te verbinden via USB met een ander systeem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma GParted waar ik het in bericht #16 over had heb ik mijn HDD toch kunnen formatteren en er terug Windows op kunnen zetten.

Uw informatie onthoud ik zeker voor wanneer ik eens een HDD moet redden uit een pc die geen ISO meer kan draaien bijvoorbeeld ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.