Ga naar inhoud

[Mac] Normaal toetsenbord instellen


Aanbevolen berichten

Ik heb een handig trucje ontdekt voor Belgische gebruikers van een Mac.

Zoals ondertussel al redelijk bekend is, staan verschillende toetsen op een Mac op andere plaatsen (ik denk aan |, @, €, [, ]...). Ik vond het redelijk verveld om die te gaan zoeken, omdat ik een normaal toetsenbord gewoon was.

Ik heb nu echter een programma gevonden waarmee je de toetsenlayout volledig naar je eigen zin kunt aanpassen, maar er zitten ook enkele standaard layouts, zoals een normaal Belgisch toetsenbord bij.

Hier vind je 't.

Archief uitpakken, en in de map Logitech Keyboard Layouts vind je dan de bestanden "LogitechBelgian.icns" en "LogitechBelgian.keylayout", Copieer deze 2 bestanden naar MacinTosh HD --> Bibliotheek --> Keyboard layouts.

Nu moet je even uitloggen en terug aanmelden, en je kunt bij de landinstellingen in het configuratiescherm kiezen voor de Logitech Belgian keyboard layout: alle knopjes staan dan op de oude vertrouwde plaats.

Grtz,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

heel mooi Stijn, zonet even geïnstalleerd op de mac mini van PCH :D

mocht je toevallig een mooie handleiding hebben hoe je een netwerk legt tussen Vista en Mac via een draadloze router, dan kan je me alvast verder helpen. Het is me 2 keer gelukt, maar plots is de verbinding terug weg en lukt het me niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan! :-)

Met je andere vraag kan ik je spijtig genoeg niet helpen, ik heb alle vista installaties hier met heel veel plezier buiten geknikkerd...

Verbinding maken tussen OSX en Windows XP shares lukt echter zonder problemen. De finder ontdekt automatisch andere computers in het netwerk, en laat je toe om op hun shares te gaan.

Ik neem aan dat als je de shares van vista zo instelt dat een XP pc er op kan, OSX er ook mee overweg kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan! :-)

Met je andere vraag kan ik je spijtig genoeg niet helpen, ik heb alle vista installaties hier met heel veel plezier buiten geknikkerd...

Verbinding maken tussen OSX en Windows XP shares lukt echter zonder problemen. De finder ontdekt automatisch andere computers in het netwerk, en laat je toe om op hun shares te gaan.

Ik neem aan dat als je de shares van vista zo instelt dat een XP pc er op kan, OSX er ook mee overweg kan...

Wel, ik heb inderdaad een share gemaakt in Vista enzo, een paar keer zag OSX deze en plots is het weg en zie ik geen pc meer in het netwerk staan...

Zal dus nog ff zoeken worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.