Ga naar inhoud

gegevens overzetten van oude naar nieuwe pc, maar hoe?


Gast mklein90

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ben benieuwd of hier iemand is die me uit de brand kan helpen. Ik heb een oude pc, (windows98) en op deze pc staan nog gegevens en veel foto's die ik graag op mijn eigen laptop zou willen hebben. Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik ze over moet zetten.

(Betreft zo'n beetje 4 gig aan foto's) (duizenden foto's dus). Weet iemand misschien een programma hoe je dit kan versturen via internet? (Snel en tegelijk? ipv 1 voor 1?)

Usb werkt in ieder geval niet. Programma word niet herkent. Gedeelde mappen werken ook niet. Hoop echt dat er iemand is die misschien een idee heeft hoe ik deze foto's van de oude pc af kan halen en op mijn nieuwe laptop kan zetten?

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je USB doen werken :) of op een DVD branden die zijn tegenwoordig 9Gig verder heb ik geen idee. Je kan evt via fileshare sites werken maar die zijn beperkt in hoeveelheid en vaak moet je betalen Oo. Ze zijn dan ook niet echt bedoeld om bestanden over te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal meteen even kijken of ik wel een brander op die pc heb zitten. Hij staat nu al geruime tijd op zolder. Verder zijn er geen manieren om die foto's en bestanden er van af te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestanden delen via je draadloos netwerk kan evt ook maar zelf heb ik dit nog niet getest.

Meer opties zijn er waarschijnlijk wel maar ik kan er niet opkomen of ik ken ze niet :)

Ohja dit nog, je kan via deze site bestanden sturen naar iemand anders (in dit geval jezelf)

http://www.yousendit.com/

Je kan spijtig genoeg maar per 100mb verzenden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas ik zag het ook.

ik ga eerst eens kijken of ik wat kan branden.

goed, hoop gauw iets voor elkaar te krijgen.

bedankt in ieder geval! je hoort het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yousendit zou ik niet proberen, dat gaat over je internet zelf en is dus aan de uploadlimiet van je verbinding gelimiteerd (en die zal hoogst waarschijnlijk ergens rond de 40kilobyte/sec zijn). Delen via je draadloos netwerk is normaal 54megabit/sec, dus 6750kilobyte/sec, ofwel een factor 150 sneller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets geen ongemak ;)

Zitten beide pc's op het draadloos netwerk aangesloten?

Het gemakkelijkste met windows 98 zal zijn via het opzetten van een FTP server, aangezien die niet over ingebouwde bestandsdeling beschikt.

Download het programma vanop deze site met je pc met windows 98 op, en installeer het daar. FileZilla - Server Download

Zeg me eerst of dat lukt, indien niet zoek ik een andere mogelijkheid (filezilla weet ik niet van of het nog op windows 98 draait, ik dcht het wel maar ben niet zeker).

Van het moment dat de installatie gedaan is start het programma & krijg je iets waar je een ipadres enzo moet op invullen. Vul NIETS in en druk gewoon op cancel. Dan krijg je een scherm met wat tekst in, als dat lukt laat het weten & ik schrijf dan op wat je verder moet doen (kan wel ff duren want t is veel typwerk ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga het morgen even proberen. zoek nog een aantal kabels voor 't aansluiten van m'n oude pc..

verbouwing gehad, en ben op 't moment alles kwijt.

je hoort het in ieder geval!

bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

goed, heb 't allemaal geprobeerd.

- heb geen internetverbinding op die oude pc

- geen usb dat hij pakt

- dvd doet het ook niet..

ben helemaal radeloos. wil de foto's graag van de pc af voordat ik ze allemaal kwijt ben..

zijn er nog andere manieren? las iets over een transfer kabel...?

mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.