Ga naar inhoud

gegevens overzetten van oude naar nieuwe pc, maar hoe?


Gast mklein90

Aanbevolen berichten

Hoi mKlein90,

De kabel dat jij nodig hebt is een "nullmodem" parralelkabel. Dan moeten de beide pc's natuurlijk over een parralelpoort beschikken. Het programma dat ik daar vroeger voor gebruikt heb was TotalCommander of WinCommander. Juist weet ik het niet meer, te lang geleden.

Als ik u was zou ik toch proberen met een DVD. Eventueel ergens een brander gaan lenen of kopen en die in je pc inbouwen en branden met Nero.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel dat jij nodig hebt is een "nullmodem" parralelkabel.

Prima oplossing , is echt een proficiat waard. Waarom? Je gaat gegevens overbrengen van WIN98 zal nooit lukken via netwerk of USB , moet inderdaad met parallele of seriële kabel gebeuren.

Toch heel even uit benieuwdheid, ging het om een WIN98 of om WIN98 SE versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima oplossing , is echt een proficiat waard. Waarom? Je gaat gegevens overbrengen van WIN98 zal nooit lukken via netwerk of USB , moet inderdaad met parallele of seriële kabel gebeuren.

Toch heel even uit benieuwdheid, ging het om een WIN98 of om WIN98 SE versie.

Het is te lang geleden maar het moet volgens mij met Win98SE geweest zijn. Win98 heb ik maar heel even gehad, ik ben nogal snel overgestapt naar Win98SE.

De data overdracht is met een paralelkabel natuurlijk veel sneller dan met een seriële.

Via een netwerkkabel (cross cable) moet volgens mij ook lukken maar dat heb ik nooit gedaan. USB heeft ook maar een heel kleine kans op slagen. Het is pas vanaf Win98SE dat USB ondersteunt wordt door Windows en dan nog maar heel gebrekkig.

Voor dergelijke toepassing, zeker omdat het maar eenmalig is, is gebruik maken van een DVD de zekerste methode.

Indien het een blijvende verbinding zou moeten zijn dan kun je nog altijd gebruik maken van een router en de twee pc's in een netwerk hangen want dat kan ook.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima oplossing , is echt een proficiat waard. Waarom? Je gaat gegevens overbrengen van WIN98 zal nooit lukken via netwerk of USB , moet inderdaad met parallele of seriële kabel gebeuren.

Toch heel even uit benieuwdheid, ging het om een WIN98 of om WIN98 SE versie.

Windows 98SE kan prima overweg met SMB gedeelde mappen.

Beide computers aansluiten op het zelfde netwerk (2 netwerkabeltjes in je router, allebei in een pc)

Een map delen op je nieuwe pc (en schrijfrechten uiteraard)

En dan naar je oude computer gaan: In de verkenner adresbalk typ je \\naamvannieuwecomputer

Na eventjes zoeken, vind hij de gedeelde mappen daarop. Net nog even getest, werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.