Ga naar inhoud

Pc upgrade +


DuhrieZz

Aanbevolen berichten

Beste,

ik ben sinds kort in het bezit van de AMD Radeon R9 290 Sapphire alleen heb ik (nog) niet de nodige hardware om deze af te spelen ;)

Mijn pc is een Medion Akoya INTEL CORE I7-3770-CPU@3.4GHZ 8GB RAM met een NVIDIA GEFORCE GTX650

Ik ben langs de computershop geweest en heb gevraagd wat heb mij zou kosten als ik nu een andere pc koop zonder videokaart waarin ik deze kaart kan steken.

Ze boden mij een pc aan twv €1300 maar dan zonder de kaart die erin zat en zonder de processor.

Was een GTX760 en processor waar ik geen idee van heb.

Het zou voor mij op een 800 euro uitkomen.

Nu is mijn vraag, is het niet voldoende een nieuwe kast te kopen (game-behuizing), moederbord en een zwaardere voeding?

Mijn processor erin plaatsen of is het net die wat niet goed genoeg is voor de sapphire?

Snap het nog steeds niet 100 procent excuses voor mijn noob behavior :-)

Ook zit op mijn pc maar een voeding van 400watt terwijl de kaart een min van 750watt vereist dus veronderstel dat dit al zeker een must is.

Wat ik denk dat ik alleen moet kopen om mijn doel te bereiken xD ;

-behuizing bv Aerocool GT Black Advance voordelig online kopen

-moederbord (zoja, welke is voldoende voor de sapphire en al de rest?)

-voeding bv 750 watt voeding - Goedkope computer kopen? | BESLIST.be | Ruim assortiment

Voor de rest denk ik dat ik alles kan gebruiken van mijn pc of zit ik fout?

HDD ed..

Als k dat van hierboven optel komt het al op een heel ander bedrag uit dan dat van de computershop :hmmmm:

Graag hulp !

Alvast bedankt :adore:

aangepast door DuhrieZz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag DurhieZz,

Je topic zal hoogstwaarschijnlijk door een moderator verplaatst worden naar de categorie Aan- en Verkoopsadvies. Op die manier blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Ze boden mij een pc aan twv €1300 maar dan zonder de kaart die erin zat en zonder de processor.

Was een GTX760 en processor waar ik geen idee van heb.

Het zou voor mij op een 800 euro uitkomen.

Naar mijn mening, best veel geld voor wat het "maar" is... Het is inderdaad misschien beter om zelf een aantal componenten (op maat) aan te kopen.

Mijn pc is een Medion Akoya INTEL CORE I7-3770-CPU@3.4GHZ

Derde reeks processor van i7, quad core, 8MB L3 cache,... Met andere woorden, geen probleem. Deze processor zal je zeker kunnen behouden. Over je CPU hoef je je geen zorgen te maken. Die zal je GPU best aankunnen waardoor de prestaties van je GPU niet te veel "in bedwang" zullen worden gehouden...

Nu is mijn vraag, is het niet voldoende een nieuwe kast te kopen (game-behuizing), moederbord en een zwaardere voeding?

Mijn processor erin plaatsen of is het net die wat niet goed genoeg is voor de sapphire?

Dat is misschien wat kort door de bocht... Welke behuizing en welk moederbord gebruik je nu? Het kan best zijn dat deze nog perfect te recuperen zijn. Op die manier spaar je ook weer wat geld uit...

Ook zit op mijn pc maar een voeding van 400watt terwijl de kaart een min van 750watt vereist dus veronderstel dat dit al zeker een must is.

Het is in feite aangeraden (door AMD) om met 750Watt voeding te werken, maar naar mijn mening is dat té veel... Een "vereiste" is misschien wat een groot woord hier. Met je voeding van 400 Watt kom je wellicht niet toe, maar 750 Watt is dan weer te veel waardoor je PC ook niet beter en/of sneller zal functioneren omdat je voeding niet aan het gewenste vermogen komt.

Geef je ook even je opslag (merk, hoeveelheid,...) door ? Op die manier kunnen we berekenen wat het gemiddelde vermogen van uw PC zal zijn.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor je snelle reactie en mijn excuses voor het misplaatsen van mijn topic .

Zit er al eventjes mee te sukkelen..

Hier de resterende gegevens ;

Windows 8.1 64-bit

CPU

Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 33 °C

Ivy Bridge 22nm Technology

RAM

8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)

Motherboard

MEDION MS-7797 (SOCKET 0) 28 °C

Graphics

SAMSUNG (1600x900@60Hz)

1023MB NVIDIA GeForce GTX 650 (Elitegroup) 26 °C

Storage

1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 (SATA) 32 °C

Optical Drives

DTSOFT Virtual CdRom Device

TSSTcorp CDDVDW SH-216AB

Audio

NVIDIA High Definition Audio

Alvast hartelijk bedankt !

Wat zou het een luxe zijn als je mij kon vertellen wat ik allemaal moet kopen om de Sapphire vlekkeloos zijn ding te laten doen ! :adore:

aangepast door DuhrieZz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Motherboard

MEDION MS-7797 (SOCKET 0) 28 °C

Spijtig genoeg zal het wat meer zijn denk ik... want het vervangen van de behuizing en het moederbord, door een moderner moederbord dat alles op een vlotte manier ondersteunt, is misschien wel aangeraden...

Wat je kan recuperen is: je harde schijf, de CD-ROM drive en de processor. Heb je ooit problemen gehad met de temperaturen van je processor? Want door te gamen met de R9 290 kunnen deze misschien wel wat hoger zijn... Daarom is het ook meestal aangeraden om een sterkere processorkoeler te installeren.

Wat ik spijtig genoeg over het hoofd gezien heb, is dat indien we een nieuw moederbord aanschaffen het RAM geheugen niet kunnen gebruiken omdat het moederbord deze frequentie niet ondersteund. Het moederbord ondersteunt pas geheugen vanaf 1066 Mhz...

Heb je Windows 8 op een schijf of moet dit ook aangekocht worden?

Dus kijken we het best uit naar: een nieuw moederbord, de behuizing die je zelf hebt opgegeven, processor koeler (?) en besturingssysteem (?) en een voeding van 550-600 Watt, wat voldoende is, en eventueel een SSD schijf ? (Mogelijkheid om besturingssysteem op te installeren bv. voor een snelle opstart. Je kan er ook veelgebruikte, zwaardere programma's, zoals bepaalde games, op installeren voor het sneller laden i.v.m. een HDD).

Daarom heb ik even een samenstelling bij Azerty gemaakt met alle elementen die ik hier heb vernoemd (je kan ze eventueel zelf nog verwijderen om het prijstotaal te bekijken indien je ze niet wilt en/of niet nodig hebt, zoals de SSD bv. , bovendien betaal je als lid van PCH forum geen verzendkosten)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.