Ga naar inhoud

installatie driver - netwerkkaart...


Gast Wobeca

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb te kampen met volgend probleem:

In mei dit jaar, heb ik een nieuwe PC Aangekocht.

Ter informatie, dit zijn de specs:

Moederbord: ASUS P5KC

Processor: Intel Q6600

Geheugen: OCZ 2Gb Ram

HDD: WD 500Gb

Video: ATI Radeon HD 3870

Met deze PC, heb ik Vista Home Premium meegekregen. Ik heb dit toen zonder enig probleem kunnen installeren, alsook alle drivers.

Onlangs heb ik mij ook een notebook aangeschaft (Toshiba Sat A300 10S), waar eveneens vista op stond geïnstalleerd.

Vermits de notebook over 4gb geheugen beschikt, heb ik besloten om op de Notebook windows vista te laten staan, en de eerder dit jaar aangekochte PC te "verbeteren" door er Windows XP Pro op te zetten.

Na het installeren van XP Pro, draait het toestel inderdaad sneller. Maar het probleem is het volgende:

Als ik de drivers installeer van het moederbord, werkt dat allemaal ok (chipset en sound), tot als ik aan de driver kom voor de netwerkkaart. Dit betreft een Attansic L1 Gigabit Ethernet.

Bij de installatie van deze driver, blokkeert windows volledig, dwingt de pc mij om hem te resetten, en dan blijkt windows niet meer op te kunnen starten...

Het opstartscherm verschijnt, maar "de blokjes" bij het opstartscherm vertragen onmiddelijk en gaan uiteindelijk niet meer vooruit. Dit met als resultaat dat ik niet anders kan dan te formatteren, en windows te herinstalleren...

Ik heb dit tot nog toe al meerdere malen geprobeerd, maar telkens met hetzelfde resultaat. Ik heb dit geprobeerd met 2 versies van de driver.

- Attansic L1 Gigabit Ethernet Driver - versie 2.1.6000.0 (bijgeleverd met het moederbord)

- Attensic L1 Gigabit Ethernet Driver - versie 2.4.7.11 (gedownload van opendrivers.com)

Windows blijft maar crashen...

Kan iemand mij hier alsjeblief bij helpen, of mij raad geven?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Wobeca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er echt niemand mij helpen? Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem...

Ik heb intussen al geprobeerd in safe mode, maar zodra ik een vorm van connectie probeer aan te gaan met de geïnstalleerde driver, crasht windows...

Ik heb ook al geprobeerd met SP2, en hetzelfde probleem...

Kan iemand mij alsjeblief raad geven?

Alvast bedankt.

Mvg,

Wobeca

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er even naar gekeken & blijkt dat jouw probleem wel héél vaak voorkomend is, en dat er niet echt een eenduidige manier is om het probleem op te lossen. Vaak komt er een hoop manueel geklooi aan te pas. Op de fora van Asus staan er verschillende topics voor support, maar hierin doet Asus waarin ze goed zijn als het op support aan komt; zwijgen.

Ik vrees dus dat er niet veel anders op gaat zitten dan een netwerkkaartje halen (kost je hoogstens 15€), of anders nog dagen aan een stuk verder klooien & alle apparte wijzes die mensen geprobeerd hebben ook eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken dit probleem ja.

dit komt inderdaad voor als je windows xp wilt installeren, dan weigeren de drivers per direct...

misschien eens kijken of er een nieuwe bios update is en nieuwe drivers?

anders als je xp wilt behouden eens kijken voor een netwerk kaartje.. (zoals veel andere gedupeerde al gedaan hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.