Ga naar inhoud

Geluid bij GA-EP45-DS3


Sargon

Aanbevolen berichten

Heb ondertussen ongeveer 1maand een half een nieuwe computer, maar krijg het geluid maar niet in orde. Ik heb een GA-EP45-DS3 moederbord met daar een standaard geluidskaart op.

In het begin had ik geluid, maar slechts langs 1 box. Bij spelletjes kwam er meestal een tweede box bij die geluid weergaf. (meestal zeer belabberd geluid dat nogal hol en in de verte klonk) Ik heb een creative inspire T5400 boxenset, met 5 speakers en 1 basskast.

Nu ik eens terug probeerde drivers te installeren voor mijn kaart (dacht dat het dan mss opgelost zou zijn) doet hij niets meer van geluid.

Heb deze twee bij audio geprobeerd:

GIGABYTE - Support&Download - Motherboard - Driver - GA-EP45-DS3 (rev. 1.0)

Alvast bedankt

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog enkele dingen geprobeerd:

- Drivers weg gedaan en deze weer geïnstalleerd: motherboard_driver_audio_realtek_azalia

- Met Driver Detective eens gekeken zonder te registreren wat er mis zou kunnen zijn:

Deze zegt dat de sound, videa & game controllers out of date zijn.

Daar staat bij

- High Definition Audio Apparaat

- Realtek High Definition Audio

Was nu van plan om de AC97 codec te installeren, heeft ook nogal met geluid te maken als ik me niet vergis. Maar ik vrees er al voor dat het daar niet echt mee te maken heeft. Waarschijnlijk is dat zo ergens een stomme instelling ofzo. Daarom een print screentje:

Naamloos-2.jpg

Kom hier nu ook net op een site die me mss kan verder helpen, maar ik snap het niet zo goed :s

InsanelyMac Forum > ALC889A problem - Gigabyte GA-EP45-DS3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele tijd aan de instellingen aan het prutsen geweest en heb weer geluid uit 3 boxen. Maar volgens een vriend van mij, heeft die geluidskaart maar iets waardoor ge geen 5.1 sound kunt afspelen. Ik weet ook niet wat daar van aan is, want ik snap dat niet zo goed :)

Want er staat zo iets als 2 kanalen dacht ik, en dat zou er naar het schijnt op wijzen dat die geen 5.1 kan afspelen. Maar op de moment heb ik dus geluid uit 3 boxen. Dus ik kan toch weeral even verder;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.