Ga naar inhoud

ALS EN functie nesten


Essie

Aanbevolen berichten

Ik heb al gezien wat het probleem is met deze formule, ik had het kunnen weten.

=ALS(K10>ZOEKEN(B10;{"pro"\"b"\"k"\"tl"};{40\60\75\90});"ja";"nee")

Het eerste deel en het tweede deel van de formule moeten in alfabetische cq numerieke volgorde staan.

Wijzig je in de formule en in het bestand "pro" in "a" zul je zien dat het wel werkt, dat is dus een nadeel van deze formule.

Conclusie:

Of je wijzigt alle "pro's" in "a", en dat kan met één druk op een knop, of je gebruikt de eerste optie met vert.zoeken.

Als je dezelfde zoek matrix voor de vert.zoeken formule over meer bladen wilt gebruiken, is het handiger als je de zoekmatrix een naam geeft.

Weet je niet hoe het werkt? Laat het maar weer weten.

bucky

aangepast door bucky
punt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag aan de slag geweest

Bucky, bij jouw laatste formule doen alle codes het goed behalve de "pro". Op het moment dat er een getal groter of gelijk aan 40 in de B-kolom staat geeft hij altijd als antwoord nee, terwijl alle getallen groter of gelijk aan 40 met een code pro, het antwoord ja moet zijn. Enig idee waaraan dat ligt. De rest de van de codes werken wel zoals verwacht.

IK heb ontdekt dat de "pro"pas ja geeft bij een score van 76 of hoger (kolom B)

- - - Updated - - -

sorry je vorige bericht nu pas gezien! Ga het toepassen.

alweer bedankt voor je hulp!

- - - Updated - - -

IK heb ontdekt dat de "pro"pas ja geeft bij een score van 76 of hoger (kolom B)

- - - Updated - - -

sorry je vorige bericht nu pas gezien! Ga het toepassen.

alweer bedankt voor je hulp!

Ja, inderdaad...zo werkt het wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn eerste voorbeeldje zit ook een foutje, met het zelfde (fout)resultaat als in het tweede voorbeeld voor B10.

=ALS.FOUT(ALS(K10>VERT.ZOEKEN(B10;$P$2:$Q$5;2;[color=#ff0000]1[/color]);"ja";"nee");"")

moet zijn:

=ALS.FOUT(ALS(K10>VERT.ZOEKEN(B10;$P$2:$Q$5;2;[color=#ff0000]0[/color]);"ja";"nee");"")

't is maar een weet, voor als je deze toch wilt gebruiken.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.