Ga naar inhoud

nieuwe videokaart kopen


lucas14

Aanbevolen berichten

Dag Lucas,

Het vermogen: daar zou inderdaad nog wat van mogen bijgestoken worden... Je PC zal het waarschijnlijk met een vermogen van 300 Watt niet zo lang volhouden, alzeker niet met zo'n videokaart als de GTX 760. Een nieuwe voeding van 500 tot 550 Watt lijkt mij inderdaad ideaal.

De GPU: zelf zou ik gaan voor de GTX 760 want die bezit meer rekenkernen dan de GTX 750 ti en heeft een grotere kloksnelheid. Zal dus sneller en beter functioneren. Natuurlijk betaal je wel wat meer voor de GTX 760 dan voor de GTX 750 ti maar je krijgt er dan ook wel extra kwaliteit voor in de paats

oke hier was ik al bang voor:hmmmm: maar ik heb wel eens op internet gezien dat je 500 watt kunt kopen alleen dan maakt het niet uit wat vooor eeen computer en onderdelen er in je hebt en is het makelijk te vervangen? kan de proccessor bijvoorbeeld dan niet te veel vermogen ofzo krijgen (sorry voor zo veel vragen maar heb nog geen tot heel weinig ervaring met computer komponenten vervangen en wil niet paar hondert uitgeven aan iet wat niet gaat werken) en als ik dantoch bezig ben is het dan ook handig om de 6 gb ram naar 8 gb te upgraden?

alvast bedankt

aangepast door lucas14
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Darkness,

ik ben er uit en heb goed nagedacht en dit kwam er uit: de pc die ik heb is geen games pc :( hij is gemaakt om videos en fotos te bewerken enzo en voor films ik kan er wel aan gaan zitten sleutelen maar dan word de kans groter dat die kapot gaat of dingen niet gaan werken dus geen voeding upgrade en ook geen gtx 760 :dong:. mij aller laatste vraag is gaat de nvidia gtx 750 ti werken met een totaal pc watt van 300 watt doet hij het dan ?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lucas,

Het is misschien best handig, als je echt vlot wilt kunnen gamen, dat je een nieuwe PC aanschaft die aan de recentste voorwaarden en eigenschappen voldoet.

De eigenschappen van je PC op dit moment zijn niet echt slecht maar om te gamen kan het altijd beter. Ook sleutelen aan een fabriekscomputer (dus een PC die al in elkaar zat alvorens je hem aangeschaft hebt) is niet erg handig. Als je toch de GTX 750 ti wilt aanschaffen en in je huidige PC wilt plaatsen, raad ik zoiezo aan om toch een voeding met wat meer vermogen te steken. Waar ik je ook nogmaals voor wil waarschuwen is dat je waarschijnlijk niet ten volle zal kunnen genieten van de prestaties van de GTX 750 ti met deze huidige samenstelling... want binnen enkele maanden/jaren zal je systeem waarschijnlijk toch outdated geraken...

Of er extra RAM geheugen kan gestoken worden in je huidige PC weet ik ook niet met zekerheid, aangezien het heel moeilijk is om informatie te verzamelen over het moederbord dat in je PC zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lucas,

Het is misschien best handig, als je echt vlot wilt kunnen gamen, dat je een nieuwe PC aanschaft die aan de recentste voorwaarden en eigenschappen voldoet.

De eigenschappen van je PC op dit moment zijn niet echt slecht maar om te gamen kan het altijd beter. Ook sleutelen aan een fabriekscomputer (dus een PC die al in elkaar zat alvorens je hem aangeschaft hebt) is niet erg handig. Als je toch de GTX 750 ti wilt aanschaffen en in je huidige PC wilt plaatsen, raad ik zoiezo aan om toch een voeding met wat meer vermogen te steken. Waar ik je ook nogmaals voor wil waarschuwen is dat je waarschijnlijk niet ten volle zal kunnen genieten van de prestaties van de GTX 750 ti met deze huidige samenstelling... want binnen enkele maanden/jaren zal je systeem waarschijnlijk toch outdated geraken...

Of er extra RAM geheugen kan gestoken worden in je huidige PC weet ik ook niet met zekerheid, aangezien het heel moeilijk is om informatie te verzamelen over het moederbord dat in je PC zit.

dag thedarkness,

volgens mij kan er extra ram geheugen bij worden gestoken want ik weet welke er nu in zitten en er zijn nog twee plaatsen vrij er zit nu een 2gb en 4 gb in zou ik er dan nog een 2 gb bij doen of 4 gb of meer?

en wat bedoelt u met outdated gaan??? als ik een redelijke videokaart heb 8 gb ram of meer en een in verhouding tikje slomere procesor heb wat gaat er dan outdated raken? over een nieuwe pc kopen deze heb ik pas sinds 23 april de pc was van mijn ouders die hadden hem nog maar een jaar en wouden een laptop hij was 800 euro dus ik mag waarschijnlijk niet zomaar een nieuwe kopen en daar heb ik het geld ook niet voor pas over 2 a 3 jaar :/ dan zou ik eerder een ps4 ofzo kopen maar gaat de gtx 750 ti werken met 300 watt of niet want meer voeding is dat niet een heel gedoe om dat allemaal te vervangen? ik zag voor 30 euro 500 watt op internet dat leek mij wel wat maar werken alle soorten en maten en merken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kan er extra ram geheugen bij worden gestoken want ik weet welke er nu in zitten en er zijn nog twee plaatsen vrij er zit nu een 2gb en 4 gb in zou ik er dan nog een 2 gb bij doen of 4 gb of meer?

OK, ik heb gezien dat je over een 64 bit systeem en dual channel mode op je moederbord beschikt dus RAM bijvoegen zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Dan stel ik ook voor om het 2GB latje eruit te halen en dat te vervangen door een zo exact mogelijk latje van 4GB zoals er nu in zit. Op die manier kan je je dual channel mode aanspreken waardoor je RAM latjes nog net iets beter en sneller als een geheel gaan functioneren. 8 GB aan RAM geheugen zal dan ook meer dan genoeg zijn.

en wat bedoelt u met outdated gaan??? als ik een redelijke videokaart heb 8 gb ram of meer en een in verhouding tikje slomere procesor heb wat gaat er dan outdated raken?

Ik vind het gewoon nooit een goed idee om een 'fabriekscomputer' open te gooien om er andere en recentere componenten in te plaatsen. Waarom niet ? Om de simpele reden dat je 'oudere' componenten gaat samengooien met recentere componenten met als gevolg dat binnenkort, binnen enkele maanden/jaren, één van de oudere componenten 'versleten' begint te worden, bv. de processor, terwijl de recentste componenten, bv. de gtx750 ti, nog zo goed als nieuw zijn... Ook wilt dat zeggen dat dat voor verminderde prestaties zal zorgen. Dat bedoel ik met outdated.

Maar in jouw geval met de i5 3450, en eventueel de GTX 750 ti of de 760, kun je inderdaad misschien wel nog even voort om te gamen. Ik heb even een berekening gedaan van het aantal vermogenverbruik van je PC en dan kwam ik iets rond de 250W uit. Wilt dus zeggen dat je het nog even verder kunt proberen/doen met je 300W vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké ontzettend bedankt voor uw hulp het word dan de gtx 750 ti en ik ben het helemaal met u eens dat je eigenlijk niet aan een fabriek`s pc moet sleutelen :D daarom wil ik het vermogen ook niet opvoeren naar 500 en over versleten ik hoop dat dat nog enkele jaren duurt want de videokaart is voorlopig dan niet versleten ik hat eerst een XP pc een slome en slechte dus met Pentium c ofzo en die had ik ruim 6 a 7 jaar toen werkte alles nog prima alleen de videokaart was versleten toen had ik een nieuwe die van mijn vaders werk was die was ook ruim 5 jaar gebruikt na 2 jaar was alleen de harde schijf versleten en was de pc rare geluide aan het maken en duurde het opstareten enzo eeuwig deze pc komt uit 2012 dacht ik weet niet precies wanneer we hem hebben gekocht maar als dat ook in 2012 was hoop ik dat die ook wel 6 jaar meegaat in totaal of maken ze de nieuwere pc zo dat ze sneller slijten zodat je een nieuwe moet kopen in ieder geval heel erg bedankt voor het oplossen:top: van mijn probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.