Ga naar inhoud

uitvallen van het scherm


petrus

Aanbevolen berichten

Beste, ik heb al een tijd problemen met het scherm. Het valt zomaar volledig uit ( controlelampje is ook uit) en daarna maakt de pc een ander geluid. Uitschakelen , even wachten en daarna opstarten en dan lukt het weer een tijdje. Hebben jullie tips voor mij?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo op het eerste zicht ziet het meeste er heel normaal uit, temperaturen van je hardware zijn goed en niets wat echt opvalt.

Als ik het goed begrijp valt je computer uit en start deze automatisch terug op, heb je verder foutmeldingen of BSOD's als dit gebeurt?

We gaan je HD eens controleren op fouten

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle, HD Tune gedaan, alles was ok een volledig groen veld. Kan het je niet laten zien omdat telkens het scherm uitviel. Mijn pc valt niet uit alleen het scherm en dan nog in stand-by. soms start het terug met gewoon het toetsenboord aan te raken maar meestal moet ik alles uit zetten en dan terug opstarten.

- - - Updated - - -

Als hij uitvalt zegt hij "geen bronsignaal" verder moest ik nog vragen "Wat zijn BOSD's?"

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij uitvalt zegt hij "geen bronsignaal" verder moest ik nog vragen "Wat zijn BOSD's?"

Als er geen bronsignaal is wil dit zeggen dat de monitor geen signaal van je grafische kaart krijgt, dit kan verschillende oorzaken hebben.

Heb je de pc intern al eens gecontroleerd op stof, haal de grafische kaart eens uit de pc en steek ze terug op haar plaats om te kijken of het verbetering geeft.

Soms gebeurt het wel eens dat door een slecht contact dit soort verschijnsels wordt veroorzaakt en ze verwijderen en terug plaatsen lost het wel eens op.

Wat een BSOD is zie je hier en is een afkorting van blue screen of death (blauw scherm des doods)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.