Ga naar inhoud

Probleempje D-Link


kweetni01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe D-link DIR-868L geînstalleerd. Maar nu heeft de laptop en smartphone soms problemen om op het internet te geraken. Ze vinden steeds het netwerk en krijgen een IP-adres. Vanuit de laptop kan ik bv wel naar google en als ik iets opzoek, krijg ik de resultaten. Maar als ik op die link klik, krijg ik een time-out. Hij geraakt niet op die link.

Bij de smartphone gelijkaardig probleem. Hij vind het wifi-signaal en krijg een IP, maar kan niet op het internet.

Meestal is dit opgelost nadat ik even de laptop herstart.

Hoe is mijn opstelling :

- Router via kabel aangesloten op telenet modem/router

- In mijn.telenet dmz op 168.192.0.2 gezet. Had de nieuwe router naar de 0.2 gezet.

- In de nieuwe router is dhcp ingeschakeld. Dit was nodig om mijn nest thermostaat aan het werk te krijgen.

- Voor de nest heb ik een vast IP gereserveerd. Deze werkt nu perfect.

- Na de problemen, heb ik ook een IP proberen te reserveren voor de laptop en smartphone, maar dit haalt niets uit.

Waarschijnlijk is het een of andere domme instelling dat ik vergeten ben, maar ik zie het niet onmiddellijk.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt...

James

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.