Ga naar inhoud

Graag jullie advies bij keuze nieuwe laptop


dieroze

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn huiswerk gemaakt en de vraag netjes beantwoord ;)

alvast bedankt!

1. Waarvoor heb je een laptop nodig? – Mail, internet, muziek beluisteren, muziekopnames bewerken en opnemen, kleine video opnames bewerken, muziekprogramma’s (bvb. audacity, sibelius…) + mogelijke aansluitingen met keyboard, beamer, andere schermen. Foto’s bewerken (amateur), professioneel gebruik voor online lesgeven. Voor mij dus een werkinstrument en niet voor gaming of films te bekijken.

2. Wat is mijn budget? Prijs/kwaliteit is het belangrijkste

3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? – ik werk nu met een dell (XPS m 1330) dell vind ik ok, met andere merken heb ik geen ervaring maar de touché van het toetsenbord (en het geluid van tikken) is niet onbelangrijk :-)

4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? Ik heb een LT nodig die z’n tijd en evolutie mee kan. Graag ook met mogelijkheid om dvd/cd’s te branden, mag extern zijn

5. Welke schermgrootte heb ik in gedachten? Scherm nu is 13” mag groter, maar ik zeul elke dag heel wat gewicht (boeken, lt, …) mee en dus een lt die niet te zwaar weegt J

6. Heb ik nog randapparatuur nodig? Muis mag

7. Heb ik nog overige specifieke wensen? – graag stijlvol en materiaal dat aangenaam aanvoelt.

8. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dieroze,

Voor jouw dagelijks gebruik is het enige die telt voldoende RAM en een deftige processor aangezien grafisch niet echt belangrijk is. Dell is inderdaad goed voor professionele doeleinden, echter hebben hp, lenovo en asus ook 'business' laptops.

Als je fotobewerking wil doen en kleine video's bewerken stel ik wel voor om een lichtere 15" laptop te nemen, een lichtere laptop heeft natuurlijk wel nadeel op je batterij.

Voor het bestellen van een laptop zou je die best eens gaan bekijken in een winkel en om de beste prijs eruit te halen online bestellen in een webshop. Altijd interessant om de laptop eerst in levende lijve te zien.

Asus Vivobox zijn zeer interessant ( natuurlijk verschilende modellen beschikbaar )

Als je snelheid wilt is het meestal interessant om voor een SSD te kijken ( Solid state Drive ), dit is een electronische harde schijf die gedurende zijn levenstijd een constante snelheid blijft behouden want iedereen weet dat harde schijven achter enkele jaren of zelf maanden trager beginnen gaan. Een kleine SSD van 60Gb waar enkel je windows op staat merk je direct. Dit is natuurlijk een optie aangezien ze duurder zijn dan een harde schijf.

Groeten,

Ciryk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dieroze,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Ik had deze laptop van Acer voor u uitgekozen. De notebook bevat een Full HD 15" scherm en is naar mijn mening modern, klasse- en stijlvol van ontwerp. Zeker ook praktisch gericht, onder andere d.m.v. een sterk en efficiënt toetsenbord.

Voor de rest houdt deze notebook ook de Nvidia GeForce 840M in (naar mijn mening zeker en vast goed genoeg om op een vlotte manier aan video- en audiobewerking te doen), een krachtige i7 (4e reeks) processor met een rekensnelheid van 2 Ghz (die gemakkelijk uw taken/doeleinden zal kunnen volbrengen, kan eventueel nog overklokt worden naar 3 Ghz), 8 GB aan RAM geheugen wat mij ruim voldoende lijkt, 1 TB aan opslag wat mij ook genoeg lijkt (zeker om aan film- en videobewerking te doen, spijtig genoeg geen SSD aanwezig).

Andere pluspunten zijn zeker ook de 6 cell batterij (die toch wel een tijdje mee kan zonder voeding), de DVD SuperMulti-functie (schrijven én lezen is mogelijk) en HDMI en VGA ingangen zijn ook aanwezig om een eventuele beamer en/of groter, extern scherm aan te sluiten op de notebook.

Een minpuntje is misschien wel dat er enkel 2 USB poorten aanwezig zijn.

Een muis heb ik ook bijgevoegd aan het winkelmandje, deze is natuurlijk volledig optioneel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.