Ga naar inhoud

Telenet wil IP adres niet veranderen.


Greenman

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben al een tijdje het doelwit van DDos attacks, ik kan niet meer livestreamen op Twitch door de constante ddos aanvallen.

Ik ben bij de ISP Telenet met het fibernet pakket, meermaals nam ik contact op met Telenet en vroeg om een IP verandering.

Dit willen ze niet doen 0.o

Ze hadden men IP door skype resolvers,nu heb ik men skype laten verwijderen en men nieuwe skype loopt nu door een proxy. Maar natuurlijk hebben de DDosers nog men oude IP adres.

Door de constante DDOs aanvallen loopt men Telenet maandelijkse download over 250gig/maand. Terwijl ik nooit bestanden afhaal, hierdoor krijg ik een warning van telenet dat ik over mijn 'limiet' ga. Wat een ***** boel, zeer frustrerend.

Iemand een idee wat ik kan doen? Ik ben de wanhoop nabij 0.o

*heb al eens men router stroomloos gezet voor 3 dagen, geen ip verandering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt denk ik wat dingen door elkaar. Ik denk niet dat je DDOS aanvallen krijgt, anders zou je router of je modem denk ik wel al kapot zijn geweest. En als je op jouw ip-adres geen interessante informatie hebt, zou ik niet weten waarom je 'aangevallen' wordt.

Heb je niet gewoon last van meerdere mensen die op je WiFi zitten?

Maargoed, antwoord op je vraag hoe je je IP-adres kunt veranderen. Dit kun je doen door je MAC-adres van je router aan te passen. Heb je geen router, maar een modem/router in één, dan moet je daar naar mijn weten ook je mac-adres kunnen aanpassen.

Ik weet niet wat voor een 'DHCP lease-time' telenet heeft, maar anders zou je je modem en router eens meer dan een week los moeten laten. Standaard staat een DHCP-lease volgens mij op 8 dagen. Normaal gezien wordt bij telenet je IP-adres bijna elke dag wel veranderd, maar blijkbaar gebeurt dat niet bij jou.

Wat je kunt proberen (als je een losse router hebt) is voor een paar weken een andere router aansluiten, hierdoor veranderd ook je MAC-adres en zou je van de DHCP van telenet een nieuw IP-adres moeten krijgen.

Let wel op! Hou de router er wel minimaal 8 dagen vantusssen (voor de zekerheid 2 weken tot 1 maand), want ik denk dat de lease-time hier wel ergens tussen zal liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.