Ga naar inhoud

Downgraden


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben klant bij Telenet en heb daar een Expresspack abonnement.

Dat betekent dat ik expressnet heb als internetabonnement.

De downloadsnelheid is 15 Mbps

De upload is: 512 kbps

Ik geloof dat ik ongeveer een 25 GB mag verbruiken.

Het valt me nu echter op dat ik van die 25 GB slechts een kleine fractie verbruik. Meestal kom ik aan ongeveer 3 tot 4 GB

Ik vroeg me af of ik dan niet beter op een andere, goedkopere formule overstap.

Ik heb mijn oog laten vallen op internet BasisNet XL.

De Download is daar 4 Mbps

De upload is 256 kbps

Deze getallen zeggen mij eerlijk gezegd vrij weinig.

Het enige wat me daar eigenlijk rond interesseert, is of ik als modale gebruiker een snelheidsverschil zal zien?

Indien dit zo is, zal het dan dermate trager gaan dat het mij zal irriteren?

Misschien even verduidelijken waarvoor ik mijn internetverbinding allemaal gebruik:

  • dagelijks mijn e-mails controleren
  • dagelijks info opzoeken op het WWW
  • af en toe foto's uploaden
  • muziek en films downloaden gebeurt eigenlijk zelden.

Alvast bedankt voor julllie goede raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet inderdaad snelheidsverschil (en je zal het wel voelen ook), en dat ga je ook wel voelen (foto's uploaden gaat vb 2x zo lang duren of nu, downloaden zelf ga je niet al te vaak voelen aangezien niet zoveel sites veel sneller kunnen, maar gelijk windows updates binnen halen duurt 3x zo lang, een demo'tje downloaden ook...)

Verder kan je BasisNet XL niet nemen, dat is een pakket dat je SAMEN moet nemen met een andere optie (digitale tv of telefonie) in een shake. Als je enkel internet neemt moet je http://telenet.be/258/0/1/nl/thuis/internet/comfortnet.html comfortnet nemen, dat kost je net geen 31€ per maand. Dan krijg je wel maar 4 gig surfvolume, en een volumeblokje bijkopen is aan 1.75€ per gigabyte (duurder dan bij de andere tarieven).

Wat jij kan nemen is de shake met BasisNet XL én de digitale TV. Houdt er hierbij rekening dat om je digitale TV te plaatsen dat je best wel wat kabel nodig hebt, dus met de "50€" activatiekost kom je er enkel als je alle kabels liggen hebt.

FileServlet?date=1&kb=%7B5c107160-2ddf-11db-c079-000000000000%7D&id=%7B6c90a050-770d-11dc-7f73-000000000000%7D&ext=jpg

Dit MOET er dus liggen (zelf te doen, dit doet telenet niet). Naar de plaats waar je digitale decoder voor je TV komt te staan moet je dus EN netwerkkabel EN gewone kabel hebben.

Bij de eerste maakt het niet zo uit wat het is (maar die kabel heb je gegarandeerd niet, dus dat wordt of kabel trekken of een powerline kitje van 50€. Netwerkkabel zelf kost rond de 50c/lopende meter).

Bij het tweede steekt het wel zeer nauw. Je MOET dubbel afgeschermde kabel hebben (wordt bij de installatie van analoge TV vaak enkel afgeschermd gelegd vanwege de prijs). De kans is dus groot dat je kabel die er nu ligt NIET meer voldoet. Als je die kabel zelf legt; ga hem NIET in de Gamma oid halen, daar hebben ze geen degelijke dubbele afgeschermde kabel liggen (ik ben het zelf tegengekomen; telenet technicus komt toe & al die gammakabel mocht er weer uit omdat die niet degelijk genoeg is om digitaal signaal over te steken). Ga hiervoor dus Hirschmann kabel halen bij een elektricien (deze is wel gekeurd itt die gamma-rommel). Prijs ervan lag bij mij rond de 1.5€ per meter; maar ik ken die zelfstandige & het was een "promoprijsje", dus reken maar richting de 2€ per lopende meter.

Als je de installatie (kabels leggen) dus zelf wil doen dan komt het wel vrij snel goedkoper uit (dan heb je enkel een euro of 30 aan kabel en 50€ installatie, dus 80€. Aan 12€ per maand goekoper heb je dat dus al terug na 7 maand (en zo'n digicorder schijnt leuk te zijn).

Ik heb zelf ook zo'n shake genomen omdat het goedkoper werd (ik heb de funkyshake) terwijl ik niet eens een TV heb staan. De digicorder staat dus mooi aangesloten zonder dat er een scherm aan hangt, maar ik betaal wel 3€ per maand minder en ik heb wat meer downloadvolume :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.