Ga naar inhoud

vundofix en hardnekkige dll


Aanbevolen berichten

hehe toch een vraag posten zie :P

als ik scan met vundofix vindt ie telkens dit:

c/windows/config/ajvalpay.dll

vundofix lijkt 'm gewoon te verwijderen maar als ik nog es scan vindt ie 'm gewoon opnieuw. heb t ook al es in safe mode geprobeerd doch zelfde resultaat, de volgende scan is ie er gewoon opnieuw. da'k ni weet wat hiermee aan te vangen? :confused:

spybot of adaware vinden 'm niet, combofix lijkt ook niks te doen en avg anti-spyware vindt ook niks. eurhm, smitfraudfix en atfcleaner heb ik verder ook al es laten lopen en qua virusscan gebruik ik ook den avg (vind ook niks).

hijackthis heb ik al gedl maar nog ni geïnstalleerd (klinkt eng gevorderd dit programma, durf t nog ni aan :o)

iemand enig idee wat dien ajvalpay.dll in feite is? en indien wenselijk, how to get rid of it? t irriteert me zo dat ie telkens opnieuw opduikt, haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het zo even bekijken :-)

edit: die ddl is mogelijk besmet met een Trojan.Vundo.BR

lijkt niet gezond, reden waarom je hem niet kan verwijderen is meestal omdat die op de achtergrond draait

ik zoek wel een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dit de trojan is die ik denk doe dat even het volgende

download dit bestand even: klik hier

zet wel even vooraf 'systeemherstel' uit

mocht dit niet die trojan zijn, kan je even vermelden welke hij aangeeft?

groetjes Karel een een prettige nacht verder, tot morgen

ps: update ook even je java versie, dit is de mogelijke oorzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx alot! zal t subiet es checken zie ;)

edit: java geupdate (man da was nodig, geleden van 2005 ->rode kaken enzo, yes i'm sort of lazy most of the time)

maar vundofix meldt nog steeds dien dll

vervolgens fixvundo (systeemherstel uitgeknald) en die zegt : Trojan.Vundo has not been found on your computer.

maar na rescan met vundofix nog steeds dien dll :mad:

haha na drie dagen scannen en scannen zie ik zo ongeveer sterretjes :Army8: hihi

had ik in safe mode moeten scannen? (met fixvundo)

nog een stukje info: vundofix lijkt die dll aan te treffen als ie scant op 'scanpst.exe' geen idee of je hier iets mee bent?

wel supervet is dat mn pc sowieso weer loopt als een tgv :P (al zit die vervelende dll nog steeds ergens te zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok geen probleem, ik had niet verwacht dat ik meteen het juiste antwoord ging hebben.

Blij dat u de javaversie hebt geupdate, dat is ook nu een stuk veiliger,

mooi dat je pc als een tgv gaat, kan ik hier niet zeggen

je gelooft het misschien niet maar de beheerder van deze site heeft een pentium 2 momenteel :D

ik ga zo even info opzoeken over die scanpst.exe, laat zeker iet horen ;-)

groetjes Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ben ik even terug :D

http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP030896251043.aspx

scanpst.exe behoort tot het office pakket en zit bij Outlook

dient om dingen in outlook te herstellen blijkbaar

Er is niks te vinden over een mogelijk virus daarin.

1 Kijk even na waar zich dat bestand zich bevindt, normaal is dat:

Station:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\Map landinstellingen-id, waarbij landinstellingen-id de LCID (Locale Identifier) is voor de installatie van Microsoft Office. De LCID voor Nederlands is 1043.

Is dit niet zo laat dit even weten, en geef de exacte locatie aan

ik zoek intussen ff verder

over vajvalpay.dll is trouwens nergens iets te vinden

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zit precies waar je 'm voorspelt :D

ik zag in een van de logs van een van de fixprogramma's ook dit staan:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\ajvalpay]

C:\WINDOWS\Config\ajvalpay.dll

niet dat ik hier iets van snap, haha, hoeft ook niet, ben volledig gerustgesteld met wat je zegt ;) en naar mn gevoel bevestigd die log alleen maar dat dit een ongevaarlijke dll is :)

ge zijt vreeeeeed bedankt om mn zich ontwikkelende dll-paranoia weer in gezonde toestand te brengen :P dus: dankedankedanke!!!! als ik iets terug kan doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd die scanpst.exe is volledig veilig als is op die plaats zit, ook het feit dat avg hem niet detecteerde en adware of spybot; wat toch wel de belangrijkste zijn mag je wel zeker zijn dat er niks aan de hand is

wat die log betrefd, ik heb nog steeds geen idee wat het exact is maar aangezien het onder 'winlogon' staat en onder 'notify', zou dit een melding kunnen zijn bij het opstarten of iets in de taakbalk, maar ik heb er geen idee van.

Daar ik er niks over vindt lijkt het mij vrij onschadelijk en als je zelf niks merkt van vreemde popups enzo dan kan je gerust op beide oren slapen.

Blij dat ik u kon Helpen ;-)

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.