Ga naar inhoud

Data importeren in excel vanaf een website die een login vereist


Malgior

Aanbevolen berichten

Oke ik ben hier nu al enkele dagen mee bezig en geraak door mijn beperkte kennis van excel niet verder. Ik ben aan het proberen data van een website te halen.

Ik kreeg steeds foutieve data binnen nadat ik een querry had opgezet dus ben ik beginnen zoeken waar het probleem lag. De website die ik wil gebruiken vereist echter een login. ( ik heb een login natuurlijk :) )

Nu heb ik rondgezocht of het mogelijk was om alsnog de data te importeren en up to date te houden zonder telkens alles opnieuw te knippen en plakken en die zou er zijn maar het vereist een VBA macro en dat is nogal buiten mijn huidige kennis van excel.

Weet iemand waar ik of een macro kan vinden die ik kan aanpassen aan wat ik nodig heb of een plek die me kan zeggen hoe ik de macro zelf schrijf?

Het zou de bedoeling zijn dat de macro inlogt, de gegevens van een zestal pagina's afhaalt en in excel plaatst.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om de volgende website https:\\www.magiccardmarket.eu. Voor zover ik kan zien geeft de website geen rss feed. Ik heb de database met prijzen nodig voor de verschillende kaarten om het overzicht te houden maar ze izjn enkel bruikbaar als je ingelogd bent ( mijn kennis is enorm beperkt op het vlak van software)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.