Ga naar inhoud

Papaja

Aanbevolen berichten

Vraagje. Wil je jouw e-mail adressen overbrengen naar een andere of nieuwe computer ?

Outlook en Windows mail is eigenlijk hetzelfde maar men heeft dit in Vista een andere benaming gegeven. Het kan inderdaad door een backup te maken van de e-mail adressen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de gevens van de oude laptop geimpporteerd in de nieuwe laptop, van outlook naar outlook. Doch ik zou liever met windowsmail willen werken.

windows mail is inderdaad de opvolger van outlook express. Ik gebruik outlook en als je daarvan gegevens gaat exporteren (via een pst bestand) en dit dan terug in windows mail mail importeert dan worden mijn mailadressen niet geimporteerd. In windows mail kan je uit een wab bestand adressen importeren (uit outlook express) of via een csv-bestand.

Het lukt me dus niet om de adressen van outlook naar windows mail over te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, even een handje helpen en kijken of dit lukt

Maak eerst eventueel een nieuwe map aan "adres" bijv.

Open je outlook express en gebruik de optie Bestand - Bestand - Adressenboek

Gebruik daar tekstbestand exporteren

Exporteer nu bestand naar de map "adres"

Zet het bestand over naar de PC waar je windows mail gebruikt

Ga in Vista naar Start - Alle programma's

Je klikt met de rechtermuisknop op het icoontje van windows mail en maak de keuze, als administrator uitvoeren

Ga naar windows mail, kies daar Bestand - Importeren - Windows contactpersonen

Maak de keuze CSV importeren

Zoek het bestand waar adressen (map "adres") is opgeslagen, en normaal gezien zouden e-mail adressen moeten ingelezen worden in windows mail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swake,

bedankt voor de reactie maar ik gebruik outlook en niet outlook express.

Volgens wat ik ondervind gaat jou uitleg niet op voor Outlook.

daar kan je een lijst exporteren opgemaakt waar de waardes door "lijstscheidingstekens" of door "tabs" worden gescheiden.

als je die dan in Mail importeert als CSV dan lijkt dat ook nergens op

Nogmaals bedankt voor de hulp maar ik vrees dat ik er nog niet ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal als je kiest voor tabs om te scheiden zou het moeten lukken,

wanneer het er wat rommelig uitziet exporteer even naar een csv bestand en open dit even in excel en kijk even of het er daar goed uitziet en normaal kan je het dan mooi imprteren

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie maar ik gebruik outlook en niet outlook express.

Inderdaad , sorry even niet goed gelezen, kan gebeuren hé. Zelf heb ik ooit ook nog gebruik gemaakt van Outlook 2000, en wat bleek. Adressen naar outlook importeren vanuit outlook express dat lukte, maar omgekeerd van outlook naar outlook express niet. Eigenaardig want het zijn beiden Microsoft producten. Zelf had ik daar dan een oplossing voor gevonden door incredimail te installeren, en het daar wel lukte. Dus adressen vanuit outlook naar incredimail importeren via csv bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal !!

ik heb het eerst naar een excel file gexporteerd, vervolgens in excel de overbodige velden en lijnen verwijderd. Daarna geïmorporteerd in windows mail en ik had alle mailadressen zoals ik het wou.

Is wel niet via het boekje maar ik ben er toch mee geholpen.

Raar dat microsoft zo moeilijk doet voor 2 producten die toch van hen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.