Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Hendrik-Jan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

voor mijn bericht begin wil ik eerst even zeggen dat ik me net heb geregistreerd op het forum dus als ik wat fout doe zeg je het maar :).

Ook weet ik niet of deze topic juist geplaatst is, maar hier paste hij het beste.

Ik wil dus een nieuwe pc kopen en ik heb zelf al wat in elkaar geprutst.

Het zou een game pc moeten voorstellen, mijn vraag is: Is dit een goede game-pc ? Kan ik hier nog enkele jaren de nieuwste spelletjes op draaien ?

Ik zou ook graag Crysis op Very High willen draaien, gaat dit met deze configuratie? Dit is hem dus:

AMD Phenom X4 QUAD 9850 2.5GHZ CHIPSKT AM2 4MB 125W PIB

BLACK

Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H/uATX AM2+ 5200 DDRII

Corsair 4096MB XMS2-6400 DDR2 800MHZ, LAT 5-5-5-18 DHX

Twinx

Western Digital HD CavSE/320GB SATA II 7200 8MB 1pk bulk

Sapphire ATI HD4870,512MB GDDR5,HDTV,2xDVI,HDMI,PCIe

FLOPPY DRIVE 3.5" 1.44 Black

Antec Three Hundred/Ultimate Gamer Case no PSU

Cooler Master PSU, Real Tower, 620W, 3SLI,PI,Active PVC, Modula

LG DVR 22X DL,IDE Black,Nero,Bulk

ICIDU 13-in-1Mini Card Reader USB 2.0

Microsoft windows xp Professional OEM-Nederlands-

Assemblage PC+ Test, Herinstalleren van software, Upgrade Pc,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo Hendrik-Jan

dit ziet er wel uit als een leuke game pc, maar het zijn vooral de kleinigheidjes die het hem doen bij deze.

als eerste zou ik voor een game pc een Intel processor pakken (met bijbehorend moederbord.

dan dan een dualcore en geen quad (een game heeft niets aan de extra cores!)

videokaart is goed niets mis mee.

werkgeheugen zou ik iets anders pakken gezien deze trager is dan een ander setje van bijvoorbeeld dezelfde prijs.

waarom een floppydrive?

behuizing en voeding zijn beiden in orde, (voeding zou eventueel nog wat lichter kunnen ,550 watt als je voor andere processor gaat van bijv. intel)

zou ik mogen vragen wat je budget is en waar je deze hebt samen gesteld?

dan kan ik eens kijken of ik voor je iets leuks kan samen stellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als eerste zou ik voor een game pc een Intel processor pakken (met bijbehorend moederbord.

dan dan een dualcore en geen quad (een game heeft niets aan de extra cores!)

Hendrik jan heeft hier blijkbaar wel een zeer goede keuze gemaakt om AMD te gebruiken wil hij een PC om te gamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt vor de snelle reacties :)

Wel van mijn vrienden, en reviews op het internet heb ik gezien dat AMD beter isom te gamen en quad processor is waarschijnlijk niet zo erg nodig maar ook op interet heb ik gelezen dat het voor latere games wel nodig gaat zijn. Heb geen idee of het waar is... Euhm een floppydrive, voor de installatie van xp had ik dacht ik een floppy disk nodig voor iets, ik dacht om de harde schijf te instaleren...

Welk werkgeheugen had je dan in gedachten ?

Ik wil er dus een game pc van maken en voor zware grafische games te draaien heb ik een stabiele voeding nodig hebben ze me verteld.

Ik heb gekeken op Fashion Computers - Powered by WinFakt! webwinkel deze winkel is vrij dichtbij.

Als je onderdelen kiest moet je kijken naar de winkelprijs niet naarde online-prijs, dit doe je door op het onderdeel te klikken. Mijn budget is rond de €950

Als je nog wat moest weten vraag je het maar.

Groetjes

Hendrik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal morgen een pc voor je samen stellen hendrik-jan moet zo namelijk gaan anders had ik het nu nog even gedaan.

momenteel is Intel toch echt beter dan AMD om te gamen. en aan een dual core ga je toch echt meer hebben. de games zijn nog lang niet geschikt voor quad core!

een stabiele voeding die genoeg prik kan leveren is zeker wel een noodzaak ja, als hij niet sterk genoeg is kan je de voeding doen doorbranden, of erger.. andere delen van je pc!

een floppydrive heb je helemaal niet nodig, windows en alle onderdelen kunnen allemaal via je dvd speler :)

ik zat overigens aan een setje werkgeheugen te denken met wat snellere timings (cas 4 latancy in plaats van 5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

amd is momenteel leider in de budgetmarkt.

Inderdaad klopt, ik lees daar ook ergens over budget van 950,00 , wat een duidelijk bewijs is dat hier onmiddelijk word geopteerd voor de allernieuwste technologische snufjes. Geef mij 950,00 , en ik koop voor die prijs materiaal aan waarmee ik 2 PC's zou kunnen bouwen. Wel niet de laatste technologieën, wel even degelijk. Wat floppy drive betreft, ik ben er nog steeds voorstander van om in een pc bij te plaatsen. Kan soms wel nog eens van pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, er is nog even ies dat ik was vergeten in de configuratie te zetten ik weet niet of het nodig is: aangezien ik een vrij zware processor heb is het mischien aan te raden om een extra koeler in te bouwen ? Yannick kan je hier rekening mee houden als je begint aan de configuratie als het nodig is ?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.