Ga naar inhoud

Mac OS X update zorgt voor problemen


Aanbevolen berichten

Apples laatste update voor Mac OS X zorgt momenteel voor heel wat problemen onder Mac-gebruikers. Mac OS X 10.5.6 moest in totaal meer dan 100 bugs pletten, waarvan 21 beveiligingslekken.

Gebruikers klagen echter over het blijven hangen van het updateproces en problemen nadien. Zo blijven sommige Macs in een loop opstarten of werkt Bluetooth niet meer.

Volgens Apple onstaan de problemen door de software updater die een onvolledig gedownloade update probeert te installeren. Het bedrijf raadt dan ook aan om de onvolledige update handmatig te verwijderen en de update daarna opnieuw te downloaden.

Instructies volgens Apple

  1. Quit (or if necessary, Force Quit) Software Update.
    Note: If the issue occurs while installing an update after log out (such as an update that requires a restart), shut down your Mac by holding down the power button, then power it back on.
  2. Click the Finder icon in the Dock.
  3. From the Go menu choose "Go to Folder".
  4. Type: /Library/Updates
  5. Click Go. The /Library/Updates folder opens.
  6. Select all contents of this folder and move them to the Trash.

Once the above steps are complete, use Software Update again to re-download and install the update.

To avoid this issue, download and install the Mac OS X 10.5.6 Update or later. Note that this update must first be installed to avoid the issue; the issue may occur while downloading the Mac OS X 10.5.6 Update or later.

Voor gebruikers die hun mac niet meer kunnen starten werkt volgende oplossing:

1. start de mac op met de installatie dvd erin en druk op de C toets gedurende het starten.

2. Kies Archiveer en Installeer (met behoud van instellingen en programma's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze update ook geinstalleerd, en om een of andere duistere reden kan ik nu niet meer instellen of ik wil werken in "Langere batterijduur" of "Hogere prestaties". Ale, ik kan het wel nog instellen via het voorkeurenpaneel energiestand, maar niet meer rechtstreeks uit de menubalk bovenaan :-(

Overigens voor de rest nog geen last gehad van deze update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.