Ga naar inhoud

'De opdracht of actie Zoeken is momenteel niet beschikbaar'


Peter101

Aanbevolen berichten

Via de 'Wizard opdrachtknop' heb ik de optie 'Volgende zoeken' gekoppeld als zoekfunctie aan verschillende formulieren. Dat gaat echter af en toe mis en krijg ik de volgende foutmelding:   

'De opdracht of actie Zoeken is momenteel niet beschikbaar'.

 

Ik kan nu traceren dat dit ontstaat als ik opstart via het schakelbord, start ik de database op met het navigatie formulier (in onderstaande db is dat het formulier 0frmnavigatie) dan is het probleem weer verholpen. Heeft iemand een idee wat hier mis gaat ?  

 

Hier staat de db met een paar dummie records: 

www.dropbox.com/s/umjjfhc5krp7dqo/test%20.accdb?dl=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo'n fan van bijeengeklikte macro's maar k vind het sterk wat je nu hebt.

De macro voert een opdracht uit vanuit het menu. nl 'Zoeken'. Als je formulier open is zie je ook dat de knop ZOEKEN grijs staat gemarkeerd.
Er kan niet gezocht worden...vandaar de fout.

 

Ik zou zelf een zoekformulier maken (niet afhankelijk) dat dit formulier filtert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie. Die macro wordt blijkbaar al getriggert. Zou het wellicht kunnen dat het schakelbord fungeert als een navigatieformulier bovenop een ander navigatieformulier, dan wordt de tweede een soort subformulier en daar kan je niet op zoeken. Ik haal het schakelbord er wel uit. Dank voor de input. Of iemand moet een manier weten om dit te omzeilen. Een zoekformulier (niet afhankelijk) dat dit formulier filtert als bijpass begrijp ik niet helemaal goed. Is dat misschien wat meer uit te leggen. 

aangepast door Peter101
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het schakelbord ligt het niet. Ik gebruik het schakelbord niet maar open meteen 0frmnavigatie.

 

Wat ik bedoel met zelf een formulie rmaken is: (je huidige knop zou dit formulier moeten openen)

Je maakt een formulier met de velden waarom je wilt zoeken.
Met DCount() haal het het aantal op dat aan het criterium voldoet.

 

Als er geen zijn, doe je niets, is het er ééntje dan gebruik je GotoRecord, zijn het er meer dan kan je ofwel een lijst tonen of , SetFilter gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank plx. Het zette meer weer even aan denken wat ik met die oplossing eigenlijk wilde. Ondertussen gekozen voor een andere vorm van navigatie die er veel beter uitziet, en daarmee automatisch dit ook opgelost. Voor zoeken gebruik ik inderdaad nu vnl de keuzelijst (onafhankelijk). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.