Ga naar inhoud

In een rapport een tabel lay-out maken en aan het eind een totaal


Watertoren

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met de "kers op de taart" bij het bouwen van een database. Op het rapport moeten komen:

land als groepsnaam, de status van de klanten in dat land, hoeveel van dat soort klanten er zijn; hoeveel van dat soort klanten actueel zijn en hoeveel van dat soort klanten er niet actueel zijn. 

Aan het eind van het rapport moeten de totale aantallen van deze groepen bij elkaar geteld getoond worden. Ook het aantal landen moet er getoond worden.

Ik heb al wel bereikt via kopteksten en groepen dat alle aanwezige landen als groep getoond worden;

dat statusgroepen getoond worden, maar de bijbehorende aantallen van "actueel" en "niet actueel" krij ik niet op één regel.

De layout van het rapport moet dan zo worden: 

Naam van het land               Totaal: Aantal status                    Actueel                   Niet Actueel

statusnaam                                     aantal statusnaam            aantal actueel        aantal niet actueel

 

 

 

Rapportvoettekst:

Totaal aantal namen van de groepslanden

                           Aantal                 aantal                           Aantal

Totaal aantal: statusnaam       Totaal aantal Actueel     Totaal aantal niet actueel

 

Het idee is te zien in de Database via hoofdmenu / raadplegen/ selecteren / Rapport

en scroll dan naar "België".

 

Wie kan/ wil mij helpen?

Ik heb de DATABASE erbij gezet. 

 

 

GFO CCA ONTWIKKELVERSIE versie 1_13 dd 12-3-2015.accdb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een prachtige query. Maar als ik hem gebruik als bron bij rapport krijg ik de aantallen niet te zien.

Ik heb een jpg bijgesloten bij de bedoelde layout en aantallen opbrengst.

De getallen die er op staan zijn de echt aanwezige aantallen bij België. Mijn gedachte is: als het met België loopt loopt het ook bij de rest.

post-30184-0-88564900-1426344234_thumb.p

aangepast door Watertoren
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben een poosje bezig geweest met de sommatiequery. Uiteindelijk heb ik een rapport kunnen ontwerpen, met de sommatiequery als bron. Het rapport voldoet, met een iets andere layaout dan ik hier geplaatst heb, voldoet nu aan nu aan alle wensen. Hartelijk dank voor het idee en maken van de sommatiequery. Het onderwerp mag nu afgesloten worden. De bijgesloten database mag ook verwijderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.