Ga naar inhoud

gekleurde "balkjes" in mijn scherm


leroy

Aanbevolen berichten

sinds dat ik mijn pc opnieuw heb geformatteerd en gewoon de laatste drivers van de Nvidia site heb afgehaald heb ik last van gekleurde balkjes in mijn beeldscherm...

zo tijdens het gewoon werken met de pc valt het niet zo op... maar bijvoorbeeld hier op de pc-helpforum site heb je in de achtergrond dat het van grijs (bovenin) naar donkergrijs (iets naar beneden) vervaagt... hierbij zie je het heel erg goed dat er gekleurde balken inzitten.

Ik denk zelf dat het komt door de drivers van mijn videokaart.

Het is een Nvidia 7600 GT

heb de laatste nieuwe drivers erop staan. (met hiervoor nog wat oudere drivers) maar niets van verschil.

aan de kaart zelf kan het denk ik niet liggen.. ik heb de VGA kabel die ertussen zit nog niet vervangen. maar het lijkt me niet dat het daardoor komt dat die gekleurde balken bij vervaging van kleuren tevoorschijn komen.

de temperaturen van de kaart komen niet boven de 45 graden bij gewoon gebruik van bijvoorbeeld internet... tijdens gamen komt hij niet boven de 50 graden uit dacht ik. (volgens everest)

Het is vrij irritant. Zeker als webdeveloper. Als je dan een achtergrondje laat verlopen van kleur naar kleur dan zie je continu die vreselijke balkjes door je hele achtergrond lopen. Ik heb er tijdens het gamen nog geen last van gehad. Ik merkte wel dat ik wat artifacts had toen ik paar maanden terug wilde gamen. Heb vandaag (30 december) de nieuwste drivers gedownload. Maar nog niet getest op het gamen.

het is sinds dat ik mijn pc geformatteerd heb en ander drivers gebruikte als voorheen. Aan het scherm kan het eigenlijk niet liggen. maar hier voor de zekerheid nog even de gegevens van het scherm:

merk: AOC

type: 2216Sw

contrastwaarde: 3000:1

gekocht op: 18 sept 2008

garantie tot: 18 sept 2009

mocht er nog meer info gewild zijn. Even laten weten..

als iemand hetzelfde probleem heeft gehad en weet wat hij moet doen. Dat zou al een heel eind helpen.

groeten,

Leroy

EDIT:

grotendeels is nu verholpen.. ik zit nog wel met die balkjes in mijn beeldscherm. Maar ik kwam er nu pas achter dat hij door Nvidia nog op de 16bits kleuren stond i.p.v. op de 32bits kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het resterende probleem nu nog? Artifacts bij het gamen?

Kan je eens een printscreen nemen en hier zetten? Als die "fouten" ook op je printscreen voorkomen dan moet je het in de pc zelf zoeken, als ze op je printscreen perfect zijn dan ligt het niet aan je pc zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

printscreens zijn gewoon goed... ik denk gewoon dat de drivers niet goed werkten.

ik heb gister na het instellen van de 16bits kleuren naar de 32bits kleuren mijn pc niet opnieuw opgestart. Nu na opnieuw opgestart te hebben heb ik er geen problemen meer mee... het lijkt nog wel een heel minuscuul beetje kleur te hebben (beetje een soort heel erg verdunde waterverf)

Maar na herstart geen problemen meer. Nog niet gekeken tijdens het gamen. Ga ik zometeen even doen zodra de updates van windows binnen zijn gehaald en geïnstalleerd.

dan laat ik het nog even weten hoe het is met het gamen. Mochten er dan nog artifacts inzitten dan maak ik daar wel even een screenshot van.

edit:

artifacts tijdens het gamen zijn er nog steeds.

[ATTACH]1421[/ATTACH]

niet naar de FPS kijken :biggrin: komt vanwege een 22" monitor :D

ik heb toendertijd mijn drivers "gedowngrade" van mijn videokaart naar een oudere versie. toen had ik er geen problemen mee.. maar toen zijn die gekleurde balkjes begonnen.

en voordat ik mijn pc formatteerde had ik geen problemen. Niet tijdens gamen en niet met gekleurde balkjes.

post-1340-1417703786,6038_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.