Ga naar inhoud

Aankoop laptop


Gast Lav

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben nu al enkele maanden tervergeefs op zoek naar een notebook. Ik heb namelijk enkele specifieke voorkeuren.

Optimaal zou zijn als ik een fabrikant vond die customized laptops verkoopt.

Ik heb al gekeken bij onder andere Xxoodd.nl maar die hebben enkel TFT-shermen en daar ben ik toch niet echt voor te vinden. Ook zou ik graag in bepaalde mate de kleur kiezen en een aantal specificaties zoals processor, werkgeheugen, harde schijf, enz...

Het belangrijkste zou ik nog vergeten; Ik moet absoluut windows XP hebben als besturingssysteem.

Ik hoop echt dat er iemand is die mij wat advies kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, laat die TFT vallen, uiteindelijk maakt dat niet uit als de fabrikant goede normen hanteert. Maar ik heb wel een scherm nodig van minstens 15 inch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige laptops die nog leverbaar zijn met XP zijn voor zover ik weet de Dell Vostro, de Latitude, en de Precision.

Speelt budget bij jouw aanschaf een belangrijke rol, of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit? Wat wil je het liefste van schermgrootte, hoeveel harde schijf wil je, game je met dat toestel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb XP nodig omdat ik enkele muziekprogramma's wil draaien die (nog) niet compatibel zijn met vista. Die laptop wil ik dus gebruiken om muziek te producen en te draaien op verplaatsing.

Budget maakt niet veel uit, schermgrootte 15 inch, harde schijf rond de 250 gig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens op xxodd.nl zijn allee notebooks nog verkrijgbaar met xp maar ik wil absoluut de keuze uit een aantal kleuren en dat is daar niet het geval bij schermen vanaf 15 inch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dell even gecontacteerd, en jouw vraag is niet mogelijk bij hen.

Je krijgt ofwel;

- een 15" toestel met XP zonder keuze van kleur van de cover

- een 17" toestel met XP mét keuze van kleur van de cover

15" is dus niet mogelijk, tenzij je een toestel met Vista op koopt & daar zelf een XP OEM over installeert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site zijn ze dan ook niet direct te vinden.

Je moet ze telefonisch contacteren voor een Dell XPS 1730, en expliciet aangeven dat je windows XP geinstalleerd wil. Je moet sowieso je Vista Licentie ook betalen aangezien ze die in ene upgrade erbij leveren.

Qua keuze van kleuren heb je maar 4 kleuren, dus echt veel zijn het er niet, maar je moet die maar ff via google opzoeken. De prijs van die toestellen is echter wel behoorlijk, aangezien je met een toestel met 8700GT mobile kaart afkomt... Reken dus toch op een euro of 1500à2000 naargelang hoe zwaar je hem gaat uitrusten.

Bestel hem sowieso nu nog niet, normaal krijg ik af en toe kortingscodes binnen voor dergelijke toestellen & kan je 10% korting krijgen, maar de vorige code is juist 3 dagen vervallen (komt normaal maandag of dinsdag een nieuwe code uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt voor de info en moeite!

Ik ga hem zeker nog niet bestellen omdat mijn voorkeur toch nog steeds uitgaat naar 15inch omdat die minder verbruiken. Ik ga dus nog even verder zoeken.

Kan je me trouwens nog iets meer vertellen over xp installeren over vista? Is dit aan te raden? Voor en nadelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.