Ga naar inhoud

Aankoop laptop


Gast Lav

Aanbevolen berichten

Voordelen; je hebt XP

Nadelen; hangt er vanaf wat je koopt.

Mijn tip; koop iets (je gaat er toch niet mee gamen zie ik) met zowel een intel chipset als een intel grafische kaart (onboard dan). Daarvan kan ik je 100% garanderen dat er drivers voor XP uit zijn. Dit durf ik je niet te doen bij systemen met een AMD cpu, waar dan een of andere obscure chipset onder zit... Alles valt of staat met driverondersteuning als je een laptop die van Vista voorzien is overzet naar XP, en bij intel is die nu eenmaal héél goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok da gaat nog een ingewikkelde zaak worden omdat ik zelf nog nooit zoiets geinstalleerd heb.

Ik ben ondertussen ook al is gaan kijken naar wat de fabrikanten van mijn sofware en midi-hardware voorschrijven. Ik kan een aantal van de belangrijkste programma's wel draaien op vista, andere minder belangrijke niet. Ik heb een heel degelijke desktop waarop ik nog xp op heb en misschien moet ik dan toch maar overwegen om vista te nemen.

Enkele van mijn sofware producten draaien wel enkel (met garantie op succes) op een 32bit versie van windows vista. Is vista altijd 32bit of waar moet ik rekening mee houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista kan je zowel in 32 als 64 bit krijgen, dus als je weet dat de kans bestaat dat ze met 64 bit last gaan geven, dan ben je gewoon best om voor 32 bit te gaan. Het enige nadeel is dat je maar 3.5 gig aan geheugen gaat kunnen gebruiken, als je meer wil gebruiken moet je een 64 bits systeem nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.