Ga naar inhoud

Probleem router


pietervdb

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De verbindingen zij OK maar de Belkin router is niet correct ingesteld.

 

De telenet modem is eigenlijk ook een router.

De telenet router en de Belkin verdelen allebei ip adressen naar de aangesloten toestellen.

Ze gebruiken daarvoor echter elk een ander bereik en daardoor treden er vertragingen op bij het surfen.

We gaan nu bij de Belkin het verdelen van ip adressen uitschakelen.

Dat betekent ook dat je het vaste ip van de printer moet aanpassen naar het bereik van de telenet router.

Wijzig het ip van de printer van 192.168.2.9 naar 192.168.0.9

 

Log in op de Belkin router met 192.168.2.1 en ga naar de LAN instellingen.

Wijzig daar het ip adres van 192.168.2.1 naar 192.168.0.10

Zet de DHCP server op uit (off).

Bewaar de wijzigingen.

 

Ga dan naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ ipconfig /renew en druk enter.

 

Probeer nu in te loggen op de Belkin router met ip adres 192.168.0.10

Als dat lukt, zou het OK moeten zijn.

Test ook de printer uit of die nog bereikbaar is.

Kijk dan of je nog problemen hebt bij het surfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe ik het IP adres van mijn printer moet veranderen, het is een LaserJet 500 color M551, ik heb gelezen dat je het ip-adres van de printer moet ingeven via het internet, maar dan moet ik me aanmelden, maar weet het wachtwoord niet, omdat het een printer van mijn vader zijn bedrijf is die ze wegdeden en we hebben dus geen inloggegevens, kan dat pâswoord + gebruikersnaam gerest worden via de printer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles geprobeerd, resetten router, installatiedisk router voor het opnieuw instellen van het netwerk, dit laatste ging niet omdat de computer geen verbinding kon maken met router. bij verbinding staat onbekend netwerk met een geel driehoekje, en als je op  probleemoplossen klikt, komt er ongeldige ip configuratie. Hoe kan ik dit oplossen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset de Belkin router naar de fabrieksinstellingen met de reset knop op de achterkant.

 

Koppel via een kabel enkel de pc aan waarmee je de router gaat instellen.

 

Log in op de Belkin router met 192.168.2.1 en ga naar de LAN instellingen.

Wijzig daar het ip adres van 192.168.2.1 naar 192.168.0.10

Zet de DHCP server op uit (off).

Bewaar de wijzigingen.

Verbind nu de telenet modem met een gele poort op de Belkin router en herstart de router (even de stekker uittrekken en weer inpluggen)

 

Ga dan naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ ipconfig /renew en druk enter.

 

Probeer nu in te loggen op de Belkin router met ip adres 192.168.0.10

Als dat lukt, zou het OK moeten zijn.

Probeer of je op internet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet met 192.168.2.1 inoggen, hij zegt het volgende: webpagina niet beschikbaar

 

Ik heb we het IP adres protocol gereset via een fix van Microsoft en ook via opdrachtenprompt heb ik dit proberen te doen, maar dan komt volgende melding: an error occured while renewing interface ethernet: unable to contact your DHCP server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.