Ga naar inhoud

PC-update rond € 300


RAFCRIK

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, ik hoop dat ik deze topic niet in een verkeerd subforum zet ofzoiets. ;)

Ik zou mijn PC willen upgraden zodat ik er GTA IV mee kan spelen. Wel zit ik tamelijk krap bij kas, dus dacht ik aan een € 300.

Requirements GTA IV:

Minimum:

CPU : Intel Core 2 Duo 1.8GHz, AMD Athlon X2 64 2.4GHz

System RAM : 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)

Operating System : Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

Video Card : 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+

Free Disk Space: 16 GB

Recommended:

CPU : Intel Core 2 Quad 2.4GHz, AMD Phenom X3 2.1GHz

System RAM : 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)

Operating System : Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

Video Card : 512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+

Free Disk Space: 18 GB

Ik heb momenteel:

  • Moederbord: MSI K8N SLI Platinum
  • Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.2 GHz
  • Geheugen: 1024MB RAM
  • Grafische Kaart: GeForce 6800 GS (256.0 MB)

Ik ben eigenlijk een leek, maar met behulp van Google, heb ik wat rondgezocht en volgende samenstelling bijeengeraapt, ik denk dat ze compatibel is:

Nu heb ik enkele vragen:

  1. Is deze configuratie compatibel? En moet ik nog ergens anders op letten als ik ze in mijn oude pc (laat) prop(pen)? Harde schijf ofzoiets?
  2. Is deze upgrade zijn geld waard?
  3. Kan ik hiermee GTA IV spelen?

Hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is volledig compactibel met elkaar, alleen zijn er nog een paar dingetjes:

Één of andere nieuwe voeding

Een voeding is een héél belangrijke keuze. je moet een A-merk nemen, ik zou zoiets van een 400-450W nemen. En van een A-merk(Antec, Coolermaster,Zalman,corsair)

1.Alles is compactibel, bij het upgrade van het systeem doe ik altijd een Fresh install. Omdat Windows dan toch (soms) raar gaat doen, ivm met drivers etc. Dus iik zou je OS opnieuw installren om problemen te vermijden ;-)

2.Deze upgrade gaat wel een grote boost geven denk ik.

Vooral de grafische kaart/CPU, maar voor een paar euro meer heb je 4GB ram, dan ben je een beetje veiliger voor de toekomst.

3.Dat zal wel lukken, maar verwacht geen wonderen. GTA IV is vrij zwaar spel, op welke resolutie speel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voeding is een héél belangrijke keuze. je moet een A-merk nemen, ik zou zoiets van een 400-450W nemen. En van een A-merk(Antec, Coolermaster,Zalman,corsair)

Oei, toch weer € 70, zie ik?

1.Alles is compactibel, bij het upgrade van het systeem doe ik altijd een Fresh install. Omdat Windows dan toch (soms) raar gaat doen, ivm met drivers etc. Dus iik zou je OS opnieuw installren om problemen te vermijden ;-)

Was ik eigenlijk al van plan. Kan nooit kwaad he. :)

2.Deze upgrade gaat wel een grote boost geven denk ik.

Vooral de grafische kaart/CPU, maar voor een paar euro meer heb je 4GB ram, dan ben je een beetje veiliger voor de toekomst.

Kan ook gewoon die lat twee keer nemen...

3.Dat zal wel lukken, maar verwacht geen wonderen. GTA IV is vrij zwaar spel, op welke resolutie speel je?

Het moet ook niet highest settings zijn, als het er maar cool genoeg uit ziet. ;) Ik heb een 19"-LCD-scherm, dus alles wat niet 1280*1024 is, ziet er beetje blurry uit natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, toch weer € 70, zie ik?

ja, rond de 60-70 euro zitten die, ik zou DEZE voeding nemen.

70 euro, wel 500W, maar voor latere upgrades voldoet die voeding nog zeker.

En het is een héél stabiele en stille voeding(heb deze namelijk zelf)

Was ik eigenlijk al van plan. Kan nooit kwaad he. :)

Inderdaad, ga je Windows Vista of Windows XP installeren?

Kan ook gewoon die lat twee keer nemen...

Ja, bij Tones verkopen ze dat setje niet, dus dan zal het twee keer dat worden.

Het moet ook niet highest settings zijn, als het er maar cool genoeg uit ziet. ;) Ik heb een 19"-LCD-scherm, dus alles wat niet 1280*1024 is, ziet er beetje blurry uit natuurlijk.

Op die resolutie zal het perfect speelbaar zijn, ook met resoluties van 1650*1050 zal het ook nog gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat Windows XP geen directX 10 ondersteunt.

Niet dat dat nu al een probleem is, maar ooit gaat het moment komen dat games het niet meer ondersteunen;-)

Maar dat moment is nog niet direct, met XP zit je nu nog goed, en DirectX10 maakt bijna geen verschil.

Zijn er nog vragen die je wilt stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een klein vraagje: ik kan toch zonder problemen mijn oude harde schijf (WDC WD1600JB-00GVC0) en DVD-speler van enkele jaren oud aansluiten op dat moederbord he?

Deze zijn alletwee met een ATA-kabel verbonden aan het moederbord.

er zit tegenwoordig nog bijna overal 1 p-ata aansluiting op het moederbord.

goed voor 2 apparaten dus :)

(let wel eventjes op master slave verhouding (met de jumpertjes))

en ja een antec earthwatts voeding is ook goed :)

en ik denk dat je je huidige setje voor ongeveer 100 euro kan verkopen als je geluk hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.