Ga naar inhoud

Geheugen maar voor de helft herkend?


TDGF

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn tante's pc aan het upgraden. Hierbij heb ik in haar pc een SDR 512 MB gedaan maar deze wordt maar voor de helft herkend! (Als ik de pc opstart zie ik 256 MB en in windows ook 256 MB)... Ook heb ik het 64 MB geheugenbankje dat er al in zat teruggedaan en dan geeft ie 320 MB aan..

De moederbord ondersteund maximaal 1,5 GB aan geheugen met 512 MB per slot (3 slots) dus dit kan het probleem niet zijn...

Kan iemand mij helpen?

Mark Klaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus 3 geheugenbanken beschikbaar, maar die chipset ondersteund latten van 512 enkel als ze single sided zijn. Jouw latje is double sided, dus hij gaat maar de helft lezen. Daar valt niets aan te doen helaas.

Je moet je een geheugeslot eigenlijk voorstellen als een ruimte waarin er nog 2 plaatsen beschikbaar zijn om geheugen te zetten. Bij single sided latjes ram heb je 1 plaats gebruikt, bij dualsided ram heb je 2 plaatsen gebruikt. Het nadeel van sommige moederborden is dat ze maar 1 plaats beschikbaar hebben en de andere niet (is makkelijker in chipsetontwerp, en je ziet het ook wel dat het toevallig weer een Via controller is waarop bespaard is). hij ziet dus het geheugen op die ene plaats, en de rest ziet hij helaas voor jou niet. Hier valt niets aan te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net bij mijn tante geweest en kwam erachter dat het geheugen in haar pc inderdaad dual sided is MAAR ik kwam er ook achter dat het moederbord wel degelijk dual sided ondersteund (juist dual sided).. dus hoe kan het dat hij het nog steeds maar voor de helft herkend??

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.