Ga naar inhoud

Probleem eindwerk


brdebu

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik ben bezig met een risicoanalyse op te stellen voor een bepaald bedrijf, dit in kader van mijn eindopdracht.

 

Het principe is dat een gebouw in verschillende zones wordt opgedeeld, per zone moet dan de analyse gedaan worden.

Om dit te doen heb ik al een excel-blad met de nodige koppelingen zoals verticaal zoeken. Dit werkt ook allemaal naar behoren.

Echter zou ik willen op 1 zelfde blad door gewoon de naam van de zone aan te passen (aan de hand van gegevensvalidatie een andere zone selecteren) diezelfde analyse (en dus op hetzelfde excelblad) uit te voeren. 

De resultaten moeten met andere woorden gekoppeld worden aan die ene cel (waar de zone is ingevuld) en als ik verander van zone zouden de gegevens moeten blijven onthouden worden. Dus telkens wanneer je terug een zone aanvinkt die al geanalyseerd is, krijg je terug de resultaten.

Is dit mogelijk? Of zouden jullie dit anders oplossen?

Hopelijk snappen jullie mijn uitleg. Ik heb me zo duidelijk mogelijk proberen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker.

Zoals je ziet kan je boven in het excelblad de zone invullen. 

Deze cel heb ik bewerkt met gegevensvalidatie zodat je uit een lijst kan kiezen.

Graag zou ik willen dat de resultaten (heb ik in rood omcirkeld) gebonden worden aan die zone.

Wanneer ik dan een nieuwe zone selecteer, wil ik nieuwe resultaten eraan binden.

Is dit nu iets duidelijker?

post-31252-0-39823400-1431679125_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maak je een tabblad bij die zones heet met kolommen ZoneNaam, Brandlast, Brandbaarheid,....Omgeving.

De cellen in je E-kolom vul je op met verticaal.zoeken.

 

Nog eens ..een excelbestand als vb zou handiger geweest zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.