Ga naar inhoud

Amd cpu problemen


Pomepan

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb ongeveer twee weken geleden losse onderdelen voor een pc besteld en in elkaar laten zetten.

De processor die erin zit is een AMD FX-9590 en volgens mij doet hij raar als ik een game speel.

Bij GTA 5 heb ik periodiek fps drops en nou heb ik GTA in een window gespeeld met SpeedFan op de achtergrond om te kijken hoe warm hij werd.

Het gekke was dat tijdens een fps drop de warmteregistratie omlaag ging en daarna ineens weer omhoog schoot.

Nadat de "echte" temperatuur weer in SpeedFan te zien was werd de fps ook weer hersteld.

Weet iemand hoe dit komt en of er iets aan te doen is? Soms zijn de fps drops zo erg dat ik GTA niet normaal kan spelen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi, volgens mij is het de warmte. Ik heb wat zitten testen met een programma dat de temperaturen van de CPU bijhoudt en ik zag dat hij met gamen de 70 graden bereikt en vanaf dat moment gaan de prestaties van 4700mhz naar 1366mhz.

Het kan een airflowprobleem zijn maar het kan ook zijn dat de cooler niet goed zit of niet sterk genoeg is, het is een cooler master hyper 412s.

Ik wil alleen liever niet nog meer geld uitgeven aan watercooling.

Ik breng hem binnenkort even naar een computerzaak om het zeker te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem hier zal grotendeels te wijten zijn aan de processorkoeler die onder bemeten is, want deze processor ontwikkeld een enorme hoeveelheid warmte die de Cooler Master Hyper 412S niet kwijt kan.

Waterkoeling is niet goedkoop, maar vergis je niet een luchtkoeler die deze processor koel genoeg kan houden kan net zo duur zijn of misschien wel duurder.

 

Maar houd ons maar op de hoogte van de verdere ontwikkelingen als je wil. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.