Ga naar inhoud

Pc is laatste weken extreem traag blijft veel hangen!


Christano

Aanbevolen berichten

Beste Pc-helpforum,
Mijn pc is de laatst weken echt extreem traag blijft veel hangen op internet sites heb het idee dat er veel troep op staat wat ik niet weg krijg.
Haal wekelijks avg 2015 virusscanner erover, cc cleaner en het programma anti mailwarebytes er over heen.
Vind soms wel wat maar niet veel hoop dat jullie hem weer wat sneller kunnen maken.

Mvg Christano

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Christano,

 

Laten we even een kijkje nemen:

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Christano,

 

Op het eerste zicht lijkt alles inderdaad oké met deze computer. We gaan toch even dieper graven, want er zijn wel enkele zaken waar ik aan twijfel.

 

Ik zag dat je programma's al BitComet en PC-Doctor for Windows gebruikt. Daarnaast zag ik verschillende verwijzingen naar andere security tools zoals Emsisoft Anti-Malware, Hitman Pro, enz.

De eerste twee zijn in mijn ogen rotzooi en ben je liever kwijt dan rijk. Met name PC-Doctor en aanverwante zijn tooltjes die je computer eigenlijk meer kapot helpen dan deze effectief te verbeteren.  :mellow:

Een overvloed aan security tools plaatst natuurlijk een extra belasting op je systeem waardoor het mogelijk trager gaat werken. Ik zou opteren voor 1 actieve antivirus (AVG 2015) en één bijkomende anti-malware scanner (Malwarebyte's Anti-malware of Emsisoft Anti-Malware bijvoorbeeld).

 

Een eerste stap om je computer een klein beetje te versnellen zou dus het verwijderen van (sommige van) deze programma's kunnen zijn.

 


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

autoclean;
emptyclsid;
installedprogs;
C:\ProgramData\couponcheapchea;fs
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Succes! Mocht u vragen hebben dan hoor ik dat graag. :) aangepast door Mako
Zoek.exe script edit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorgen Mako,

Ik heb gezocht naar de programma´s die er volgens jou af kunnen BitComet , PC-Doctor for Windows Emsisoft Anti-Malware en Hitman Pro
Het enige programma wat ik gebruik is bitcomet om te downloaden maar dit is geen goed programma??? en de andere 3 programma's heb ik gezocht bij configuratie scherm en dan bij de programma's en onderdelen daar staan ze gek genoeg niet bij enig idee hoe dat kan???
het logje van de zoek.exe en adwcleaner zitten in het bericht   AdwCleanerS2.txt     zoek-results.txt

 

mvg christano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,
 
Ik vermoedde al dat je niet al deze programma zou terugvinden in de softwarelijst. Het laatste logje van Zoek.exe toont dat ook aan. Het gaat om restanten van deze programma's, mogelijk heb je deze in het verleden dus gebruikt maar werden deze niet helemaal van je computer verwijderd. We zullen kijken als we deze volledig, en netjes kunnen verwijderen.
 
Wat betreft BitComet: dit is inderdaad een programma die wordt gebruikt om te downloaden. Het is (net zoals Bittorrent en aanverwante) een P2P (Peer-to-peer) gebaseerd programma welke enerzijds voor het merendeel gebruikt wordt om illegale zaken te downloaden. Anderzijds brengt een P2P omgeving altijd enig beveiligingsrisico met zich mee. Dit omdat je in een zekere manier van spreken rechtstreeks in verbinding staat met andere computers/gebruikers.
Wat mij betreft mag je het programma behouden. Let er gewoon op wat je ermee downloadt. ;)
 
Heb je soms last van reclames in bepaalde internet browsers? Ik zag hier en daar ook restanten van adware opgeruimd worden...

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download E-Peek (by E Dev) naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

E-Peek installeren en gebruiken

  • Dubbelklik op het gedownloade bestand en volg de instructies op het scherm.
  • Op het einde van de installatie zal E-Peek automatisch starten.
  • Klik OK op het eerste scherm en vervolgens "Scan".
  • Wanneer de scan beëindigd is zal er een logbestand openen. Voeg dit bestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de volgende locatie: C:\Program Files\E Dev\E Peek1.9.9.0\Logs\EPeek.txt.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorge Mako,
ik ondervind heel wat problemen met het programma e-peek het lukt me niet om hem te laten scannen.

na eerst wat foutmeldingen lukt het met wel om hem uiteindelijk te laten scannen gister avond om 7 uur begonnen en vannacht om 4 uur was hij nog bezig toen heb ik hem maar uitgezet want volgens mij hoort hij niet zolang te scannen tog dat is 9 uur bij elkaar??? vanochtend nog een keer geprobeerd na 3 uur weer gestopt??

hoop dat jij het begrijpt haha

mvg christano

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
 
Ik heb je probleem even doorgegeven aan de ontwikkelaar van de tool. Mogelijk kan deze afleiden wat het probleem hier is. Een runtime van 9 uur is inderdaad helemaal niet normaal!
 
In afwachting van zijn reactie zou je onderstaande eventueel al even kunnen uitvoeren. De tool Emsisoft Anti-Malware kwam al eerder ter sprake in het kader van verwijdering. De reden dat ik deze hier nogmaals inzet is omdat het enerzijds best een goede tool is, en anderzijds de verwijdering achteraf ditmaal vollediger en correcter zal verlopen.

Download 53f33878ecafb-Emsisoft-Anti-Malware-logoEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren

  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")

Vergeet eveneens niet op vorige vraag te antwoorden aub. :)

 

Heb je soms last van reclames in bepaalde internet browsers? Ik zag hier en daar ook restanten van adware opgeruimd worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De ontwikkelaar van E-Peek vraagt als je onderstaande even wil uitvoeren. Zo krijgt hij een beter beeld waar de tool precies blijft hangen.

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download AppCheck naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Rechtsklik op het gedownloade bestand en kies voor 'Hier Uitpakken'.

Rechtsklik vervolgens op CheckNet.exe en kies voor 'Uitvoeren als administrator'.

Na afloop zal er een logje openen. Kan je dit logje bijvoegen aan je volgende bericht aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.