Ga naar inhoud

AA1 OS op desktop?


Aanbevolen berichten

Ik heb een acer aspire one en ben bezig met het upgraden van mijn tante's pc. Nu kan zij er niet zo goed mee omgaan en dacht ik dus aan precies hetzelfde besturingssysteem op haar desktop die op mijn laptop staat. Ik weet dat dit besturingssysteem Linpus Lite heet maar toen ik op de website en google keek, zag deze er heel anders uit dan die op mijn AA1. Ook heb ik wat gelezen over de easy mode, maar ook die zag er anders uit. Mijn vraag luidt dus: Kan ik op haar desktop precies hetzelfde besturingssysteem zetten als op mijn laptop staat?

Bedankt,

Mark Klaver

Link naar reactie
Delen op andere sites

het besturings systeem dan op uw laptop staat zal waarschijnlijk een speciaal aangepaste versie zijn.

deze kan je dus niet zomaar van het net plukken.

heeft u geen cd's bij uw latop gekregen?

en voegt u anders eens een schermafbeelding toe van uw laptop. dan kan ik eens zien waar deze het meeste op lijkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

linpus.png

Hier een plaatje van het bureaublad van de acer aspire one.

Ik denk dat mijn tante zo'n soort bureaublad wel handig vindt, omdat er simpel te zien is waar je op moet klikken enz.

Ook lijkt de OpenOffice versie van Word (writer) veel op Word 2003 waar zij gewent is mee te werken.

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit eraan te denken om op mijn eigen pc een live cd van linpus lite uit te proberen...maar op de website zie ik niets over live-cd's?

Omdat jij denk ik wat meer over de linux distributies weet:

Is er geen goede linux die snel op oude pc's draait en waar je dus ook het desktop kan veranderen tot een soort icon-based desktop?

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.