Ga naar inhoud

Internet werkt niet overal


aboboa

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb windows 8 en gebruik internet van telenet via een wifi-modem. Ik heb onlangs perongeluk op verkeerde dingen geduwd.

 

Nu kan ik enkel internet gebruiken op mn laptop als ik heel dicht bij de modem zit, vanaf ik een kamer er naast ga of enkele meters verder loop (2m) met mijn laptop, zakt de frequentie heel hard naar beneden en heb ik geen internet meer. Als ik op de internetfrequentie (die balkjes, sorry ik ben een complete leek) duw, zegt hij : geen breedbandverbinding- deze verbinding is niet beschikbaar omdat er een probleem is met de modem of de netwerkadapter is opgetreden.

 

Maar met bvb een tablet heb ik blijkbaar wel internet in die andere kamer, vandaar ik denk dat er iets fout is met een computerinstelling.

 

Ik heb ook geprobeerd met probleemoplossing, maar komt niet echt iets duidelijk uit.

 

Kan er mij iemand aub helpen?

post-31873-0-43647000-1435083137_thumb.jpost-31873-0-70000200-1435083212_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss best eens de internet verbinding herinstellen. Via configuratiescherm zie je NETWERK en INTERNET staan, net daaronder staat "Netwerkstatus en -taken weergeven", klik daarop en dan opent een volgende pagina waar je kan kiezen voor "een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen" , zorg er wel voor dat je de beveiligingscode hebt van de router want die zal gevraagd worden bij het instellen van een nieuwe draadloze verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je reactie, maar als ik dan kies voor een nieuw netwerk instellen- Selecteer een draadloze router of toegangspoort voor configureren - zegt ie dat het tot 90 seconden kan duren totdat niet-geconfigureerde netwerkapparaten kunnen worden weergegeven. Maar na die 90 seconden gebeurt er helemaal niks. Ik vind het echt bizar. Want nu kan ik perfect op internet, verschuif ik mijn laptop een meter vallen al mn blokjes weg en heb ik geen verbinding meer met internet.

 

Wat kan ik nog meer doen? Kan er iets inwendig aan mn pc kapot zijn? Of moet ik opnieuw contact zoeken met telenet, die denken dat het probleem aan de modem ligt? Maar dat denk ik niet, want anders had ik op de tablet ook geen internet.

 

Het teken met de breedbandverbinding is weg en ik weet nu niet of dit goed is ofniet.

 

Ik word er een beetje moedeloos van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Willem,

 

Ik zie enkel mijn modem naam staan, ik zie niemand meer van de buren staan.. (die zag ik vroeger wel staan) en als ik verbinding maak met mijn netwerk, zegt ie enkel netwerkvereisten controleren en dan is ie online. Verschuif ik mn laptop echter een meter valt mn internet weg en dat is het frustrerende. Daarstraks zei hij wel iets van een fout code zes toen ik een meter verder was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de wifi knop eens van aan nr uit en omgekeerd gedaan. Nu zie ik plots nog 2 'buren' tussen mijn netwerklijst, maar beiden hebben maar 1 streepje. Verder heb ik mijn modem ook al eens aan en uit gezet. Wel al een model van ongeveer 3 a 4 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je tablet verbinding kan maken, kan dit normaal ook met je laptop. Ik vrees dat hij verbinding zoekt met het verkeerde netwerk. Kan je mss eens op je tablet kijken, welk draadloos netwerk die gebruikt (naam) en kijk dan op je laptop of dit hetzelfde is, indien niet, zit hij te zoeken bij een ander draadloos netwerk die niet van jou is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.