Ga naar inhoud

Data met een userform


BugsBunny

Aanbevolen berichten

Via het het internet heb ik een interactive-userform gevonden die mij op het werk enrom kan vooruit helpen. Alles werkt prima zolang ik maar max 5 cijfers in het 1e veld (ID) invul. Van het moment dat ik 6 cijfers wil invullen, krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb al zitten zoeken wat de fout is, maar helaas kan ik ze niet vinden. Ik zou graag in het 1e veld minstens 8 cijfers willen invullen. Is dit mogelijk en waar zit de fout? In bijlage stuur ik mijn interactive-userform. Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt in GetData waar je checked of UserForm1.TextBox1.Value numeriek is.

Je stop de inhoud van de TextBox1 in een integer. Dat is een getal tussen  -33000 + 33000 (ongeveer)

Een oplossing is van al je variabelen een Long maken ...dan kan je getallen tussen -2000000000 en 200000000 gebruiken.

 

Maar of dat een goede oplossing is?
Zou je niet makkelijker 'geen' nummer ingeven en die automatisch de vorig gebruikt met één ophogen?

 

 

 

Interactive-userform.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo plx,

Bedankt voor de snelle reactie. Voor mij zou dat een goede oplossing zijn aangezien voor wat ik het wil gebruiken.

Ik ga deze versie aanpassen tot een soort logboek voor sleutels van onze klanten op het werk.

De klanten hebben ieder een specifieke nr van 6 tot 8 cijfers lang. De oplossing die jij mij hebt gegeven is prima.

Nu zit er nog een foutje in. Wanneer ik op de Clear-button klik, krijg ik een foutmelding.

Kan dit eventueel verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijzig de tweede zin in Module1

Dim id As String, i As Integer, j As Integer, flag As Boolean

Daardoor maak je van je id een tekstvariabele. Door de invoerbeperking kan je enkel getallen ingeven.
 

aangepast door plx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.