Ga naar inhoud

Processor overclocken


WntrSn

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn processor overclocken, het is een AMD Sempron 2800+ (als ik me niet vergis :P)

Hij draait momenteel een 1205 MHz. Dit is te weinig om verschillende games op een deftige wijze te laten draaien.

Binnenkort koop ik een nieuwe pc, maar in die tussentijd zou ik met deze nog alles uit de kast willen halen, zonder dat hij opbrand ofzo.

Iemand tips of gebruiksaanwijzig hoe ik dit moet doen? (gelieve heel duidelijk en specifiek te zijn, kennis van computers is nog niet erg goed)

Nog wat extra info: RAM: 1024 SD-DDR Ram, temperatuur case (pijnsk, bij Speefan ist gewoon Temp1) = 38°-39°, Temp2 (op speedfan, dus ik denk inwendige temperatuur) = 48°-49°-50°, Temperatuur HD = 45° (dit allemaal nog dalende of gestabiliseerd zonder dat het te veel is)

Grafische kaart: XFX GeForce 6800 LE 128MB

Ik weet niet of deze informatie relevant is, maar dan moet ik het desnoods niet meer achteraf geven.

In ieder geval al bedankt op voorhand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gatorxeon hierboven al zie, denk ik ook dat enkel je cpu overcklocken niet veel verschil zal maken.

Als je wilt dat je game sneller werkt zul je meer ram moeten plaatsen of graka overclocken. (en dan nog zal dit laatste amper merkbaar zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nochtans gehoord dat de AMD Sempron 3400+ wel redelijk goed was.

Ja dat kan wel zijn, maar je zult pas echt prestatiewinst MERKEN (meten is iets anders) als je echt die-hard begint te overclocken met phase-change koeling onze... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik besef wel da aan de mijne momenteel weinig verbetering kan gebracht worden.

Maar het is ook voor mijn volgende computer;

Acer Aspier T180

Processor: AMD Sempron 3400+

RAM: 1GB DDR II SDRAM 400 MHz (met nog ruimte voor 3GB extra)

HD: 250GB (merk niet gegeven)

Graphic Controller: NVIDIA GeForce 6100 128MB (wordt vervangen door mijn NVIDIA GeForce 6800 128MB)

OS: Microsoft Windows Vista Home Premium (kan veranderd worden naar XP Professional als dit wordt aangeraden)

Kan je deze processor goed overclocken? (zonder die phase-change)

Waarschijnlijk komen er extra koelers bij (extra fans denk ik da da genoemd wordt, of in mijn woorde, ventilateurekes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in princiepe is alles te over klokken, en erg ver ook, maar soms gaat er meer geld in de koeling zitten dan dat het opbrengt (in andere woorden neem een betere pc) zelf weet ik niks van over klokken af dus ik laat het woord maar weer aan de echte experts :)

veel succes alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je misschien even deze 3 artikels leest op tom's hardware, daar zul je ongetwijfeld wijzer uit worden...

http://www.tomshardware.com/2006/12/11/overclocking-guide-part-1

http://www.tomshardware.com/2007/01/04/overclocking_guide_part_2

http://www.tomshardware.com/2007/01/18/overclocking-guide-part-1/

wat je wel kan doen (ipv overklokken) is je bios optimaal instellen, hoe je dat doet vindt je wss wel terug op diverse overclock forums ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.