Ga naar inhoud

Regels over Internet


Robinho

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een kleine website maar ik weet niet eens de regels over de onderdelen op mijn website mag hebben want voor sommige delen moet je betalen en andere weer niet! en wat is de regel voor copyright? wie weet een antwoord?

weet je een website waar alle regels opstaan!

Groetjes Robinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

copyright mag je toepassen op iets wat je zelf gemaakt hebt.

dus bijvoorbeeld een website... maar gebruik je een stijl die je van het internet geplukt hebt, moet je de copyright erin laten staan van de persoon die die stijl gemaakt heeft. daarbuiten mag je gewoon een copyright erin plaatsen over de inhoud.

een restricted-teken mag je niet plaatsen. Hiervoor moet je ingeschreven staan. Microsoft heeft bijvoorbeeld wel een restricted teken.

qua afbeeldingen mag je niet bijvoorbeeld zomaar iets van google op je website zetten... want dat is dan ook weer tegen de regels. Je mag bijvoorbeeld wel stock photo's (van deze website: stock.xchng - the leading free stock photography site ) op je website zetten, dit zijn meestal hele grote afbeeldingen met vrij hoge resolutie. Je moet je eerst registreren op die site voordat je de afbeelding mag en kan downloaden.

Voor de rest zou je de dingen die je zelf gemaakt hebt gewoon op je website mogen tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

copyright mag je toepassen op iets wat je zelf gemaakt hebt.

dus bijvoorbeeld een website... maar gebruik je een stijl die je van het internet geplukt hebt, moet je de copyright erin laten staan van de persoon die die stijl gemaakt heeft. daarbuiten mag je gewoon een copyright erin plaatsen over de inhoud.

een restricted-teken mag je niet plaatsen. Hiervoor moet je ingeschreven staan. Microsoft heeft bijvoorbeeld wel een restricted teken.

qua afbeeldingen mag je niet bijvoorbeeld zomaar iets van google op je website zetten... want dat is dan ook weer tegen de regels. Je mag bijvoorbeeld wel stock photo's (van deze website: stock.xchng - the leading free stock photography site ) op je website zetten, dit zijn meestal hele grote afbeeldingen met vrij hoge resolutie. Je moet je eerst registreren op die site voordat je de afbeelding mag en kan downloaden.

Voor de rest zou je de dingen die je zelf gemaakt hebt gewoon op je website mogen tonen.

Hallo Leroy,

Thanks man maar nog één vraagie maar wat is restricted-teken ?

Groetjes Robinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het teken inderdaad....

mocht je die op je website zetten... dan kun je wel eens problemen krijgen...

dus altijd het copyright tekentje gebruiken als je zelf iets hebt gemaakt... zoals een website... of een fotoalbum (onderdeel van een website)...

of een webshop (onderdeel van een website) .... en noem maar op

kortom: alles wat je zelf maakt daar mag je een copyright teken onder zetten...

zelfs een tekening die je gemaakt hebt van een lief klein paardje hahahahaha :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het teken inderdaad....

mocht je die op je website zetten... dan kun je wel eens problemen krijgen...

dus altijd het copyright tekentje gebruiken als je zelf iets hebt gemaakt... zoals een website... of een fotoalbum (onderdeel van een website)...

of een webshop (onderdeel van een website) .... en noem maar op

kortom: alles wat je zelf maakt daar mag je een copyright teken onder zetten...

zelfs een tekening die je gemaakt hebt van een lief klein paardje hahahahaha :biggrin:

HHaa oke :-) bedankt en tm waar staat dat voor?

Bij windows logo zie je dat! mag ik dat wel gebruiken!

Groetjes Robinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

HHaa oke :-) bedankt en tm waar staat dat voor?

Bij windows logo zie je dat! mag ik dat wel gebruiken!

Groetjes Robinho

Tm = trademark = geregistreerd handelsmerk, dat mag je dus ook pas op je website plaatsen indien het ook van toepassing is.

Een geregistreerd handelsmerk houdt in dat niemand die "bepaalde naam" mag gebruiken behalve jij. Jij bevat al de rechten hieromtrend. Maw, het logo van windows is eigendom van windows, zij hebben de rechten en dat is ook bescherm omdat het geregistreerd werd als zijnde beschermd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus kortom. Zou jij het windows logo op je website plaatsen, moet je daar eerst toestemming voor hebben van microsoft zelf. (dacht ik)

of het moet in een nieuwspakket zitten van PCM bijvoorbeeld. dan mag je het wel tonen. maar PCM wordt 3 of 4 keer per dag ververst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus kortom. Zou jij het windows logo op je website plaatsen, moet je daar eerst toestemming voor hebben van microsoft zelf. (dacht ik)

of het moet in een nieuwspakket zitten van PCM bijvoorbeeld. dan mag je het wel tonen. maar PCM wordt 3 of 4 keer per dag ververst.

Nee, je mag het niet gaan gebruiken als zijnde, het is mijn product. De eigendom is nog steeds van microsoft, je mag het dus wel plaatsen op je website maar het is jou eigendom niet. Maw je mag vb de naam microsoft gebruiken op je website maar je mag niet zeggen, mijn product heet vanaf nu microsoft, dat kan niet want de rechten berusten bij microsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.