Ga naar inhoud

gmail instellen outlook


Knorrie

Aanbevolen berichten

Goed zo.

 

- Heb je, bij het inschakelen van IMAP in de webbased versie van je Gmail, onderaan geklikt op Wijzigingen opslaan alvoren je webbased Gmail af te sluiten ?

 

- Werd in je Outlook in het scherm Instellingen voor internet e-mail (9e foto in de handleiding) bij Gebruikersgegevens -> E-mailadres het volledige e-mailadres ingegeven, dus: *******@gmail.com ?

 

- Indien je Office 2007 installeerde na het upgraden naar Windows 10: heb je via Windows Update alle updates en Service Packs voor Office 2007 gedownload en geïnstalleerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vraag 1 en 2 kan ik allebei beantwoorden met ja

Op je laatste vraag heb ik niet meteen een duidelijk antwoord, want ik heb een nieuwe laptop, daar heb ik meteen  de upgrade naar windows 10 op voltooid, en daarna heb ik dmv een installatie CD officepakket 2007 (kopie) erop gezet, dus dat zal wel zonder updates zijn...denk ik?? Ik heb er duidelijk niet zo heel veel verstand van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad naar uit dat je alle updates aan boord hebt.

 

Heb je een PC met Windows 7 ter beschikking of ken je iemand met een Windows 7 PC ?

 

Om uit te sluiten of je problemen niet veroorzaakt worden door je huidige besturingssysteem - Windows 10 - zou ik je willen vragen of je dezelfde procedure kan uitvoeren op een Windows 7 systeem ... lukt het huwelijk tussen Outlook 2007 en Gmail daar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, die update hoef je niet aan boord te hebben.

 

Collega clarkie heeft deze middag één en ander getest, waarvoor mijn dank trouwens ! ;)

 

Hij logde eerst via deze link in op zijn Gmail-account en navigeerde naar Inloggen en beveiliging:

 

55d9f8326720a-image008.png

 

Dan navigeerde hij naar Gekoppelde apps en sites en scrollde dan naar Apps met lagere beveiliging toestaan -> Aan en sloeg de instellingen op alvorens hij zijn Gmail-account afsloot.
 

55d9fa8657ae2-image009.png

 

Nadien installeerde hij Windows 7 en dan Office 2007 (beiden zonder de recentste updates) en ging dan aan de slag met de handleiding.

 

Resultaat: alles werkt perfect, Outlook 2007 importeert en verzendt de e-mails van het gekoppelde Gmail-account.

 

Terug naar af dus: controleer eerst opnieuw alle instellingen in Gmail, sla ze op en ga dan opnieuw - stap voor stap en scherm voor scherm - aan de slag met de handleiding en controleer minutieus elke instelling / input / vinkjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.