Ga naar inhoud

Opstarten pc na aansluiten externe harde schijf


Davy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welke benaming moet de interne harde schijf hebben??

Het enige wat ik daar zie tussen staan is iets van

"BBS-O(network) Realtek Boot Agent,moet dit de interne harde schijf voorstellen dan? voor de rest zijn het de cd-rom drives en de floppy drive, en dan de externe harde schijf die ik kan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Davy

Vertel eens stap voor stap op welke wijze je in het BIOS gaat, Welke menus er in het BIOS te lezen zijn, en welke menu je gebruikt voor je boot volgorde.

Het enige wat ik daar zie tussen staan is iets van

"BBS-O(network) Realtek Boot Agent,moet dit de interne harde schijf voorstellen dan? voor de rest zijn het de cd-rom drives en de floppy drive, en dan de externe harde schijf die ik kan kiezen.

"BBS-O(network) Realtek Boot Agent,

Maak jij gebruik van een server?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opstarten houd ik "delete" ingedrukt.

Komt blauw scherm met witte letters en vanboven staat er " Amibios New Setup Utility".

met volgende menu's :

Advanced Bios Features

Quick Boot

Boot Device Select

Full Screen Logo

S.M.A.R.T. For Hard Disks

Boot-up Numlock

Floppy Drive Swap

Floppy Drive Seek

Password Check

Boot To OS/2

Hyper Treading Function

MPS Revision

Apic Acpi Sci Irq

Cpu L1 & L2 Cache

System Bios Cacheable

C000,32k Shadow

Flash protection

Kies hieruit het "Quick Boot"menu en klik op

"Boot Device Select".

Kom dan op het scherm " Boot Device Priority"

1st Cd-rom

2nd Externe harde schijft

3rd Floppy disk

Try other boot devices YES

Als je bedoelt met een server gebruiken, dat ik mijn eigen server heb dan is het antwoord "nee".

Ik zeg het, het terrein waarop ik me nu begeef is als japans voor mij, ik ken wel zowat mijne basis maar van het moment dat er wat aan de systeem software scheelt dan moet ik dus hulp zoeken. Zoals nu dus:-)

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bedoelt met een server gebruiken, dat ik mijn eigen server heb dan is het antwoord "nee".
En ik zeg hierop JA en dit is je externe harde schijf.

Nu weet ik toch al wat meer omtrent je bios.

1. Ga naar je bios en selecteer daar eerst het menu S.M.A.R.T. For Hard Disks

En in dit menu moet je eerst jouw interne harde schijf gaan detecteren en deze als primaire bootinstellen, niet jouw externe. Daar je moederbord recent is zal deze hoogstwaarschijnlijk bij de SATA instellingen staan, en je cd-dvd lezer zal bij IDE instellingen staan. EEns je interne harde schijf gedecteerd is in het bios , ga je naar de bootvolgorde, en zet de bootvolgorde zo

1. interne hd

2. cd-dvd rom

3. floppy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het menu S.M.A.R.T. for hard disks dit kan ik alleen maar in- of uitschakelen.

In het menu "Standard CMOS Feature" staat wel het volgende, misschien is het dit dat je bedoelt.

Primary IDE Master externe

Primary IDE Slave externe

Secondary IDE Master cd-rom

Secondary IDE Slave cd-rom

Als ik dan bijvoorbeeld de Primary IDE Master wil veranderen dan staat er in die lijst nummers van 1 tot 40 geloof ik, user, cd/dvd, amrd,moet hiervan iets mijn interne harde schijf voorstellen?

Ik heb ook wel 2 interne harde schijven,weet niet of dit iets uitmaakt.

Ik weet wel welke ik zou moeten selecteren als ik ze zie staan tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Primary IDE Master externe

Primary IDE Slave externe

Secondary IDE Master cd-rom

Secondary IDE Slave cd-rom

Ziezo, dit moest ik hebben

Nu stel ik mij de vraag, op welke schijf jouw besturingssysteem geïnstalleerd is. Zoals hier in de boot te lezen staat, start de PC op via de externe harde schijf.

Als ik dan bijvoorbeeld de Primary IDE Master wil veranderen dan staat er in die lijst nummers van 1 tot 40 geloof ik, user, cd/dvd, amrd,moet hiervan iets mijn interne harde schijf voorstellen?
Hier moet ergens auto in te vinden zijn, en moet je alles op auto plaatsen. En daardoor zal je interne harde schijf die dienst doet als opstart station gedecteerd worden.

Vergeet niet voor je het bios terug afsluit bios instellingen te saven.

Het menu S.M.A.R.T. for hard disks dit kan ik alleen maar in- of uitschakelen.

Dit moet ingeschakeld staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles staan nu in mijn bios gelijk het zou moeten, maar zit dus nog steeds met hetzelfde probleem.:s

Ik weet het ook niet meer, er zal dan echt niets anders opzitten dan telkens de usb-kabel uit te trekken en terug in te steken na het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.