Ga naar inhoud

ongewenste buitengaande mail


Gast yAnnIck- -

Aanbevolen berichten

Gast yAnnIck- -

Hey, wij hebben op ons bedrijf een small business server staan waarop 2 verschillende netwerken zijn aangesloten (33.0 en 66.0). We hebben echter al eens van onze provider klachten gehad dat er te veel uitgaand verkeer is. Soms krijgen we ook e-mails aan zoals deze:

[sPAM] Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host mx.mailprotect.be.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<stefan@xxx.xx>: host distributor.mailprotect.be[217.19.237.50] said: 554

Service unavailable; Client host [mx.mailprotect.be] blocked using

Barracuda Reputation;

http://bbl.barracudacentral.com/q.cgi?ip=85.104.222.164 (in reply to end of

DATA command)

Waar kan dit aan liggen? Hoe stop ik dit? Met welke tool kan ik mijn buitengaand verkeer tracen en hoe werkt dit precies?

Alle hulp is welkom!

Best regards,

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal staat er dan ook een mail adres bij waar dit mailtje oorspronkelijk vandaan is verzonden (dit is een bounce dus hij komt terug vanwaar hij is verzonden)

dus kijken waar die naar toe gaat en je weet het.

er zijn genoeg programma's om te zien wat en waar er gebeurt in je netwerk en via welk protocol dit gebeurt en waar het heen gaat en waar het vandaan komt.

wireshark (voor windows) is er daar een van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.