Ga naar inhoud

ATI HD4850 of NVIDIA GeForce 9800GT


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen en ik heb dus een paar vragen,

alvast mijn computer specificaties:

[table]Processor: Intel C2D E6600 (2,4 Ghz)

Moederbord: Asrock ConRoeXFire-eSATA2

Ram: 2GB

Watt: 400 Watt (ik kan upgraden als het moet)

Huidige videokaart: ASUS EN7600 SILENT/HTD/512M[/table]de vragen:

1) Ik weet niet zeker of ik PCI-e 1.0 of 2.0 heb, maar wat ik wel weet is dat ik een PCI-express 16x slot heb, maakt dit veel verschil uit?

2) mijn keuze uit videokaarten (prijs inclusief verzending bij komplett.be): EVGA GeForce 9800GT 512MB (€128) --- Sapphire Radeon HD 4850 512MB (€145,50)

ik ben altijd nvidia fan geweest en verkies dan ook de 9800GT, alhoewel ik gewoon vloeiend spellen (GTA:IV, COD:WAW, ..) wil spelen zonder dat de videokaart smelt dus vraag ik jullie help welke ik het beste zou nemen met mijn specificaties

momenteel kan ik GTA:IV spelen op laagste settings + 75% van de tijd lagt het, COD:WAW kan ik op medium settings spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4850 is iets sterker dan de 9800GT, en ik zou die dan ook nemen (zeker aangezien GTA 4 het je pc sowieso lastig zal maken, met een 4850 zal op low nog lukken, maar veel hoger moet je inderdaad niet gaan mikken ;))

Je voeding; welk merk & type is dat juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4850 is iets sterker dan de 9800GT, en ik zou die dan ook nemen (zeker aangezien GTA 4 het je pc sowieso lastig zal maken, met een 4850 zal op low nog lukken, maar veel hoger moet je inderdaad niet gaan mikken ;))

Je voeding; welk merk & type is dat juist?

low??? :s

voeding: X-gear atx-400W; ik vind niet meer info, deze zat standaard bij mijn case X-gear 888-series C888K 400W (Black) met 3 standaard koelers

ik heb ook juist nog eens even over de prijs nagedacht, 130 euro vind ik nog oké, maar ~150 vind ik al te veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTA 4 is echt een zware hoor ;). Wat aanbevolen is voor alles vlot te draaien op middelste settings is een quadcore intel 2.4 of een tricore amd 2.1 gighz, 2.5 gig ram, 18 gig HD space en minimaal een 8600 of ati 3870...

Met je ram en je niet echt optimale chipset gok ik dat er niet zo heel veel meer dan de low tot middle settings uit gaat komen, op high zal dat écht niet draaien.

Voeding kan je proberen, maar je zal volgens mij een andere nodig hebben. Ik ken die voedingen, en die leveren eigenlijk maar een 320w, meer leveren die niet en dat is vrij zwak voor zo'n systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4850 is iets sterker dan de 9800GT

Een HD4850 is echt wel een stuk beter dan de 9800GT.

Ik heb ze hier alletwee gehad, HD4850 is gewoon véél sneller, zeker met hoge resolutie's en AA.

Op medium zal het wel lukken GTA IV, is wel extreem CPU afhankelijk, dus zoals Masters zegt gaat het niet echt mega soepel lopen (en ik vind GTA grafisch niet eens zo indrukwekkend)

Ik heb daarjuist even bij een vriend GTA IV getest(omdat ik het zelf niet heb) hij heeft een 9800GT, E7200(2.5Ghz) en 4GB ram, alles op med en resolutie van 1280X1024 en rond de 40FPS, jou cpu is iets trager maar ik denk dat als je een HD4850 je ook zoiets gaat kunnen verwachten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het gaat er wel om dat ik de Gforce Nvidea 9800 GTX kan kopen aan de aankoopprijs (prijs voor leveranciers, dus niet de waarde van wat een klant zou aankopen). Weet niet hoeveel deze dus kost in de winkel. Maar kan hem wel goedkoper aankopen. Zit met Pci slot dus die past er zeker op, het probleem alleen al ligt nu, dat ik men grafische kaart heb overgeklokt tot maximum. PC zit met sterke koeling dus daar heb ik geen last van, maar probleem wel is dat ik mijn Ati progromma niet meer kan openen. Dus de vraag is wat moet ik doen om bijvoorbeeld mijn overklok terug op standaard te plaatsen? (daarvoor moet het programma terug werken op mijn pc.

Dus software van grafische kaart deinstalleren en herinstalleren?

Ik heb al geprobeerd in vista om deze te herstellen maar dit lukt niet.

Als ik dit dan doe, kan dit geen kwaad voor mijn pc?

Of moet ik een volledige defragmentatie doen van pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defragmenteren? Ik denk dat jij formateren bedoelt?

Heel je hardeschijf leegmaken, en nieuw OS erop?

Dat is niet nodig hoor, zoals ik in die andere discussie zei.

Maar als je gewoon de drivers van ATI eraf gooit, en verwijdert met driversweeper(zoals in die andere discussie) dan kan je zonder problemen de drivers van Nvidia downloaden.

Een nieuwe install van je os(XP, Vista oid?) is wel de makkelijkste en veiligste manier, maar ik doe het meestal gewoon met driversweeper en dat gaat tot het heden altijd goed.

Als je goedkoop aan een 9800GTX kan raken, is het zeker geen slechte keus!

Maar nvidia heeft als antwoord op de HD4850 van ATI, de 9800GTX+ ontworpen.

Eigenlijk is dit een overgeklokte 9800GTX, maar veel verschil in prestaties is er niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.