Ga naar inhoud

Laptop: Dual boot met 2 harde schijven


Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat de enige (goede) manier is om de grafische kaart werkende te krijgen. Omdat NVIDIA ubuntu niet zou ondersteunen.

 

Deze website spreekt dat wel tegen (vind ik nu pas): http://www.nvidia.com/object/linux-display-amd64-304.51-driver

(het is nvidia gt650)

 

Waarom gebruikt men dan meestal dingen zoals nouveau, bumblebee,...?

 

Ik zou dus eigenlijk gewoon deze driver kunnen downloaden en installeren volgens:

 

Installation instructions: Once you have downloaded the driver, change to the directory containing the driver package and install the driver by running, as root, sh ./NVIDIA-Linux-x86_64-304.51.run

One of the last installation steps will offer to update your X configuration file. Either accept that offer, edit your X configuration file manually so that the NVIDIA X driver will be used, or run nvidia-xconfig

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Philipp,

 

Had dit toch eerst even gevraagd voor u met die dingen ging gaan rotzooien op Ubuntu.

 

Op die manier haal je uw Ubuntu installatie overhoop en wordt het steeds moeilijker de driver juist werkend te krijgen.

 

Er bestaat een heel simpele oplossing om de juiste driver van Nvidia te installeren na een verse installatie van Ubuntu

 

Open een terminal en geef er volgende commando in:

ubuntu-drivers devices | grep recommended

In de uitkomst vertelt men u welke driver u nodig heeft.

 

Ga dan naar "Extra stuurprogramma's" en selecteer daar de juiste driver en klik vervolgens op "Wijzigingen doorvoeren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitkomst commando:

ubuntu-drivers: command not found

Volgens de extra driver is er wel versie 304 actief, zie ook de afbeelding.

 

Maar de schermverlichting werkt dus niet, evenals dat het beeld soms hapert onder firefox(ligt misschien aan firefox zelf).

 

Dit wordt mede bevestigd door de 2de afbeelding.

 

Ik had het inderdaad beter even gevraagd, maar ik dacht dat ik met de commando's

sudo apt-get remove --purge nvidia*

Terug naar de beginsituatie zou kunnen terugkeren.

post-13860-0-79868600-1444246812_thumb.p

post-13860-0-13614700-1444247025_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat het commando niet aanvaard wordt bewijst al dat uw Ubuntu al aardig om zeep is.

 

Als u alle opdrachten uitgevoerd hebt uit de link die u me toonde hebt u een hele rits drivers blacklisted gemaakt.

Het uitvoeren van alleen maar remove purge nvidia* is niet genoeg meer.

 

Ik kan u alleen maar de goede raad geven Ubuntu opnieuw te installeren en deze keer het goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik gedaan, is misschien niet zo duidelijk verwoord in mijn vorige post.

 

In chronologische volgorde:

 

1)Ubuntu geinstalleerd voor de 1ste keer

2)Driver post release 304-updates geinstalleerd via additional drivers

3)opnieuw opgestart gaf slechte schermresolutie

4)Bumblebee geinstalleerd via https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee

5)Opnieuw opstarten gaf nog lagere en slechtere resolutie

6) Via http://askubuntu.com/questions/549915/how-to-install-nvidia-drivers-with-bumblebee-on-ubuntu-14-04 installatie geprobeerd.

Alles ging naar wens, maar in stap 10 werd duidelijk dat de installatie mislukt was.

7) Resolutie was terug zoals in stap 3

8)Schijf in Windows geformatteerd

9) Ubuntu opnieuw geinstalleerd

10) Post #20 geschreven.

11)Commando ubuntu-drivers devices | grep recommended uitgevoerd

 

Sinds post #20 heb ik dus een nieuwe, verse installatie, met een goede schermresolutie en unity 3d. Helaas kan ik dus niet de helderheid van mijn scherm aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Sinds post #20 heb ik dus een nieuwe, verse installatie, met een goede schermresolutie en unity 3d. Helaas kan ik dus niet de helderheid van mijn scherm aanpassen.

 

 

 

Maar het is goed dat je filmpjes kan zien en dat je 3D werkt.

Toch wel raar dat het progje niet werkt dat er juist moet voor zorgen dat je de helderheid moet kunnen aanpassen.

Wij hebben het toch over hetzelfde progje "Helderheid en vergrendelen" via systeeminstellingen hey?

 

Hebt u al eens een update en upgrade gedaan van het systeem?

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar ik heb ook een toets op het toetsenbord voor dit te doen (fn+f5).

 

Als ik dit doe krijg ik de helderheidsinstelling op mijn scherm te zien, zie screenshot.

 

Dit doet niets aan de helderheid op dat moment zelf, maar ik kan hem wel instellen zodat na opnieuw opstarten de schermhelderheid effectief veranderd is.

 

265 Updates zijn geinstalleerd, upgrade naar 14.04 doe ik liever niet.

post-13860-0-86019100-1444284640_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt jammer.

 

Ik wou dat ik u verder kon helpen daarin.

Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat u een oude versie van Ubuntu gebruikt op nieuwere hardware en de drivers ervan niet zijn opgenomen in die versie?

 

Als Ubuntu 14.04 dan toch niet uw voorkeur heeft dan vrees ik dat u met het probleem zal blijven zitten.

Anders kan u een distro uitproberen die gebaseerd is op Ubuntu 14.04 maar niet de ongewenste eigenschappen heeft die Ubuntu nu wel heeft.

 

Zoals Linux Mint 17.02 of Zorin OS 9 Core maar dan kiezen voor de Gnome omgeving om niet te veel van Ubuntu weg te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.