Ga naar inhoud

Beveiliging databank in acces 2007


jetu

Aanbevolen berichten

Ik heb een databank gemaakt met twee formulieren waaronder een openingsformulier en een gegeven formulier.

 

In het openingsformulier staan verschillende knoppen om gegevens op te vragen.  Zoals geef naam, geef datum.... Maar ook een knop die toegang geeft tot het gegevensformulier.

 

Mijn vraag.

Hoe kan ik het gegevensformulier beveiligen met een passwoord zodat anderen er geen wijzigingen kunnen in aanbrengen, maar de gegevens wel kunnen raadplegen.

Er staat ook een knop die toegang geeft tot het gegevensformulier.  Als men die aanklikt zou een passwoord dienen ingevuld te worden.

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

 

Mvg

Jetu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij eigenschappen van je formulier kan je instellen (tabblad gegevens)

- gegevensinvoer

- toevoegingen toestaan

- verwijderingen toestaan

- bewerkingen toestaan

 

Je tabellen zelf kan je op onzichtbaar zetten =>rechtskikken op een tabel >> eigenschappen >>verborgen

Alweer is dit voor een acces kenner heel doorzichtig maar een gewone gebruiker kan je er wel mee om de tuin leiden.

 

Je kan ook nog een mde bestand van maken en zo maar uiteindelijk is ook dat niet perfect veilig.

 

Als je het strakker wil, zal je voor een andere database en ontwikkelingsomgeving moeten uitkijken. Visual studio met mssql (lite), mysql,....

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de verschillende oplossingen, maar ik ben er niet echt mee geholpen.

Het zit zo. De databank bevat gegevens van personenen zolals: naam voornaam geboorte- en overlijdensdatum enz...

Nu wil ik dat iedereen de gegevens kan raadplegen via de querys die al zijn gemaakt. en via knoppen in het formulier zijn te raadplegen.

De antwoorden geven de gegevens uit de tabellen weer. Maar die kan de bezoeker nu wijzigen en dat zou niet mogen. M.a.w. de tabellen zouden moeten alleen lezen openen en desnoods beveiligd zijn met een paswoord als men deze tabellen wil wijzigen.

Weet iemand raad

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.