Ga naar inhoud

Filmpje speelt slecht bij bewerking?


jempi25

Aanbevolen berichten

Beste

Heb me al suf gezocht naar een oplossing!

Heb avi bestanden van een vakantiefilm en deze zijn goed! Heb ze bewerkt, titels enz.  Deze spelen ook goed af in het project van Movie Maker WLMP bestand

Zie de 2 bijlagen ( avi is van filmcamera en film maken is van instelling movie maker )

Heb geprobeerd nadien te maken via Windows Movie Maker, heb studio pinnacle geprobeerd en lightworks!
Heb de titels weg gelaten en ook de muziek!
En niets helpt?

Telkens spelen die slecht af als ze opgeslaan zijn als film Mp4 ( schokkerig, blokjes en schimmer)

Greetz

jempi25

 

 

post-12155-0-11214100-1448371350_thumb.j

post-12155-0-05756900-1448371375_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf gebruik Cyberlink Powerdirector voor het maken van home videos.

Uit ervaring weet ik dat de HD standaard 720p meer dan voldoende is voor een TV scherm dat full HD is.

Ook de framerate speelt evenwel een rol:

frameratewiki

 

Voor PAL (Europese standaard volstaat 25 fps)

 

Ik zag dat jou film 59 fps heeft, en dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.

 

Groter is niet altijd beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn AVI opgenomen bestanden spelen wel goed?

Het is pas als ik het ga bewerken > nog een tip zolang als ik het niet opgeslagen heb als film, dan speelt het ook nog goed.

Dus in het project loopt nog alles goed!

Het is pas als het opgeslagen is als bv Mp4 H264 en ik de film afspeel via VLC mediaplayer dat het schokkerig en schimmerig is???

 

Nu heb ik ergens gelezen waar jij op doelt de fps die kan je bewerken via AVIMUX maar heb al geprobeerd en krijg het nog niet goed > ik doe waarschijnlijk iets verkeerd?

Cyberlink blijft die niet regelmatig hangen en crashen???

 

Greetz

jempi25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik begon met het samenstellen van 'homevideo's' gebruikte ik ook Windows Movie maker maar de mogelijkheden waren wat beperkt. Ik testte wat proefversies uit van verschillende merken (die hebben een beperking natuurlijk).
Ik kocht en gebruik Cyberlink Powerdirector 12 en die heeft, spijtig genoeg, wel eens de neiging om te crashen. Maar om te voorkomen dat het gedane werk verloren gaat stelde ik het programma in om om de vijf minuten het project op slaan in de map waarin ik werk. Na het renderen van de film verwijder ik deze tijdelijke back-up bestanden.
Ik kies voor het renderen naar Mpeg2 en dat wordt dan mijn basisfilm. (In 16:9 formaat - 25fps - bitrate is niet instelbaar). Maar dat is een persoonlijke instelling omdat mijn 5 jaar oude Philips Smart TV het AAC audioformaat (de geluidsstream van Mp4) niet ondersteunt.
Ik kocht Xilisoft Videoconverter aan om dan deze Mpeg te converteren naar *.avi met als geluidsstream Mp3!
Ik stel de framerate in op 25 fps en de bitrate op 3500 kbps. Da's goed voor een perfecte film.
Zelfs mijn oude ASUS tablet speelt deze filmpjes probleemloos af.

 

Er is een gratis alternatief (voor niet commerciëel gebruik) voor Movie Maker.

Je kan het uitproberen (deed ik ook) en er zijn onnoemelijk vele mogelijkheden van instellingen en formaten. (niet schrikken als het voor de eerste maal opent)

 

http://www.nchsoftware.com/videopad/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ik heb deze PD 12 ook op mijn PC HP Laptop

En dat had ik ook ondervonden! Crashen!

Als ik het projectc 10 clips toevoeg en daarna opsla als project dan gaat het wel, maar het duurt toch lang!

Ik had bv 127 clips toegevoegd aan het project en dan opgeslagen en dit haperde elke keer.

Nu ik heb mijn instelling gezet op pal 16:9 en 60 fps NTSC en dit zou wel beter beeld hebben.

Maar wou u juist de printscreens toevoegen van Power director en nu geeft hij de melding " Concurerende gebruikerssessies worden niet ondersteund "  ?????

Wat is me dat?

Heb de originele software van HP gedownload en is niet illegaal!

Heb jij nog tips over het gemakkelijk werken met PD

thanks

jempi25

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de algemene instellingen staat ergens dat je het project om de zoveel tijd automatisch kan laten opslaan. Bij mij is dat vijf minuten. Ik maak een map aan op mijn (afzonderlijke) werkschijf en wijs deze folder aan om de 'back-ups' op te slaan. Als Power Director dan crasht kan je terugvallen op de laatst gemaakte back-up en ben je maar de laatste vijf minuten werken aan het project kwijt. Dan ga je naar de folder waarin de back-ups worden opgeslagen en dubbelklikt op de laatste.

Wat ik ook wel doe is na elke handeling/bijvoeging/wijziging van het project snel op 'opslaan' klikken. Het opslaan bij mij duurt maar zo'n 2 à 3 seconden en ik heb projecten die soms 90 minuten duren.

 

Ik maak mijn projecten altijd aan in 16:9 en 25 fps.

 

Let wel dat videobewerking veel van het systeem vergt. Ikzelf heb een Intel I7 4770K met 16 MB ram geheugen en een NVidia GTX660 2GB en toch crasht het programma minstens éénmaal op een dag dat ik aan een project werk.

 

Ik kan momenteel geen printscreens van PD bijvoegen omdat ik deze tijdelijk heb verwijderd wegens plaatsgebrek op mijn 120 GB SSD schijf (morgen wordt mijn nieuwe SSD 250 GB geïnstalleerd plus nog eens 16 GB ramgeheugen bij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn camera heeft om te filmen, de instelling 1080 p deze heb ik gebruikt en dit liep redelijk maar heel zware avi bestanden, urenlang bewerkingen enz

en 720 p 60 fps - ook 720 p 30 fps

Daarom dat ik over gegaan was op 720 p en koos voor 60 fps niet wetende dat dit problemen zou geven!

Had ook voor die 30 fps kunnen kiezen maar had bang voor kwaliteitsverlies.

Wat denk jij van die 1080p naar die 720 p is dit veel kwaliteitsverlies? En zijn de avi bestanden dan minder groot?

 

Dan heb ik nog ergens in de camera instelling staan 60HZ en 50 Hz, waarvoor zou die instelling zijn?

 

Is toch spijtig dat dei programma's zo slecht werken voor video bewerking.

greetz

jempi25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van 1080p naar 720p op mijn 47 inch TV scherm zie ik het verschil niet.

In 720p zijn die avi bestanden dan natuurlijk een stuk kleiner.

Die 60HZ en 50 HZ zijn waarschijnlijk geluidsinstellingen (HZ = Hertz)

Mijn fototoestel Sony DSC-HX300 filmt ook in full HD (1920 x 1080) en in 50p of 50i maar die geven geen enkel probleem als ik ze importeer in PD om daarna het project te renderen in 720p aan 25 fps.

Dat PD soms crasht heeft soms meer te maken met geheugenproblemen.

Maar ik heb het gekocht en ik zal het ermee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.