Ga naar inhoud

Lijningang voor externe luidsprekers


Aanbevolen berichten

Mijn laptop (HP Pavilion DV7)  bevat 3 lijningangen. Twee daarvan zijn hoofdtelefooningangen, 1 is een microfooningang.

Graag had ik het surround system (5 boxen+bas) aangesloten aan mijn laptop, maar dit heeft 3 hoofdtelefoon aansluitingen nodig.

 

Is het mogelijk om de microfoon lijningang om te zetten naar een hoofdtelefooningang zodat ook box 5 en 6 werken??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aansluitingen van de hoofdtelefoons zijn uitgangen (audio-uit) de microfoonaansluiting is een audio-in. Het zal niet lukken om deze softwrarematig om te zetten naar een audio-uitgang. Je kunt dit wel bereiken met een extra geluidskaart in je uitbreidingssleuf van je laptop of een extern via de USB. Er zijn diverse mogelijkheden hiervoor beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich kun je met een splitter wel meerdere boxen op het sysreem aansluiten maar haal je het effect van het surround systeem weg. Standaard geluidsaansturing uit een laptop loopt over twee audiokanalen. Voor 5.1-surround moet het geluid over meerdere kanalen gevoerd worden. Google even op "5.1 surroundkaart laptop" Dan zie je wat er allemaal mogelijk is en voor welke prijs. Tegenwoordig zijn ze er ook met een USB-aansluiting. Dus een insteekkaart waar ik eerst aan dacht is niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.