Ga naar inhoud

IP camera foscam


Cocodinneke

Aanbevolen berichten

Heb een ipcamera foscam buiten geïnstalleerd voor de hond. Ik kijk daar via een live camera app naar op mijn iPad of iPhone. Dit gedurende slechts max. 30' in totaal per dag. Nu kom ik via mijn verbruik te weten dat deze 14 GB slikt per dag. ( ik heb hem wel over internet geïnstalleerd )

Ik kan hem wel over mijn lan sturen, maar is er geen andere oplossing? Als ik niet voortdurend kijk, hoe kom ik dan aan dit hoge verbruik ? Kan ik dit voortdurend streamen niet aan en uit zetten telkens ik kijk?

Dit kijken via internet doe ik als proef om hem dan aan een NAS te koppelen eventueel!

Alvast bedankt en nog prettige feestdagen aan iedereen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Foscam kun je gewoon draadloos in je netwerk hangen waarna hij in oa een browser of ap binnen je netwerk bereikbaar is.

Binnen de instellingen van de Foscam kun je apart aangeven wanneer en er beelden geregistreerd meten worden en waar je deze opgeslagen wilt hebben.

Alleen wanneer je via een andere locatie ook op je camera wilt kunnen kijken, moet je het IP-adres van de Foscam binnen je router "forwarden". Maar ook heb je alleen te maken met het normale internetverbruik. Ik begrijp niet zo goed waar de 14GB aan data vandaan komt. Heb je niet ergens ingesteld dat de streaming ook ergens opgeslagen wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hoe ik dat doe?
Ik heb 2 verschillende NAS (met 1 is al voldoende)
Beiden Nas kan je uw IP camera instellen op basis van type en IP adres enz. (meestal hebt je licenties voor 2 camera)
Daar kan je instellen dat enkel beelden opslaat als er beweging is.

 

Dan heb ik een tablet enkel voor de ip-camera en met de APP van de NAS fabrikant kan ik continue zien wat er met verschillende IP-camera gebeurd. Dus constant beelden maar er wordt enkel beelden opgeslagen als er beweging is.
Bewegende beelden kan je achteraf nog eens bekijken via uw NAS of browser.

 

Opgelet: als je NAS koopt dient je vooraf te controleren of uw IP-camera ondersteund wordt.
Kan je zien op de website van de NAS fabrikant.

 

Nota: ik heb POE en gewone IP camera's en Wifi camera.
POE betekend dat de camera geen elektriciteit nodig heeft maar dat het van de lan kabels elektriciteit krijgt.
Je hebt wel een switch nodig dat POE poorten heeft.
Je kan POE poorten ook gebruiken indien je geen POE apparatuur hebt en met gewone netwerkkabel aan te sluiten.

 


Ik heb synology als Qnap NAS
Persoonlijk vind ik synology beter voor IP-camera doch ondersteund niet alle browser waar onder Edge, Linux browser (alle),
Dat kan van belang zijn als je in buitenland ben want dan kan je enkel via uw browser uw IP-camera bekijken met uw browser.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een hele boterham. Ik denk dat ik hier wel veel aan zal hebben, maar moet het nog allemaal eens goed bestuderen om het te begrijpen vooraleer ik de aankoop doe.

Mijn camera's zijn : een buitenhuis foscam en voor binnen had ik al een nest gekocht.

Foscam zou ik op de NAS willen krijgen. Voor de nest is het andere koek. Eerst kreeg ik de 30daagse geschiedenis gratis via de nest adware (cloud) nu moet ik 10€ bijbetalen als ik dat wil. Wacht nog even af. Zou er geen systeem zijn om hem dan ook op de NAS te krijgen?

Ik stel hier de vraag omdat ik zie dat hier toch echte kenners zitten. Rondom mij (en ik dit in verschillende pc clubs en netwerk klassen) is de kennis nog redelijk aarzelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met IP-camera's is ook dat je soms veel tijd kwijt kunt zijn door het "knoeien" met de installatie en configuratie :)

In geval van je Nest: als je toch beelden vanuit binnen wilt hebben is misschien het aanschaffen van een gewone IP-camera het overwegen waard. Wanneer je hier ook voor een Foscam kiest, kun je beide camera's in één en het zelfde scherm bekijken.

Als je verder geen vragen meer hebt wensen we je veel probeer-plezier en mag je dit topic zelf sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.