Ga naar inhoud

Pc budget build advies


Mart139

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben van plan een (budget) gaming pc te bouwen maar ben nieuw op het gebied. Ik heb al wel wat research gedaan en heb zelf wat samengesteld:

Voeding

Cooler Master B600, Voeding

Zwart, 2x PCIe 1 x € 59,90*
Werkgeheugen

Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, Werkgeheugen

BLS2C4G3D169DS1J, Ballistix Sport 1 x € 39,99*

Processor

AMD FX-6300, 3,5 GHz (4,1 GHz Turbo Boost) socket AM3+ processor

"Vishera", boxed 1 x € 114,90*

CPU-koeler

Cooler Master Hyper TX3 EVO, CPU-koeler

PWM-aansluiting, Retail 1 x € 24,99*

Grafische kaart

MSI N750Ti TF 2GD5/OC, Grafische kaart

VGA, DVI, HDMI, Retail 1 x € 139,90*

Behuizing

Nzxt source 340 window (69 euro)

Moederbord

ASRock 970 Pro3 R2.0, socket AM3+ moederbord

RAID, Gb-LAN, Sound, ATX, Retail 1 x € 72,90*

ik kom uit op 524 euro wat ongeveer mijn budget is.

zoals je ziet zit er geen harddrive bij maar dat is omdat ik die al heb.

ik weet niet of dit een goede build is en misschien is er een betere build voor hetzelfde budget.

De voornaamlijkste doeleinden van de pc zijn: Gamen, Schoolwerk en editen.

ik heb echter wel wat hardware voorkeur: ik zou het liefst een amd build willen, en ik wil het liefst de behuizing (nzxt source 340) sowieso in mijn build willen.

ik ben van plan (bijna) alle onderdelen bij Alternate te bestellen behalve de behuizing want die hebben ze bij alternate niet.

Verder ben ik van plan alles zelf te doen (assembleren, software etc.)

Mijn vraag is dus of dit een goede build is of dat je mij  een andere aanraadt.

 

Groet, Mart

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke zal ik doen:

 

Waarvoor heb ik een PC nodig?

ik heb voornamelijk een pc nodig voor gamen en schoolwerk

Wat is mijn budget? 

mijn budget ligt rond 500 euro

Een merkcomputer of een samenstelling?

Een samenstelling.

Ga ik overklokken?

ik ben in de eerste instantie niet van plan te overklokken, maar kan uiteraard later wel van pas komen.

Ga ik later upgraden?

ik ben wel van plan later te upgraden.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? 

ik vind zelf dat ik niet alle nieuwe functies nodig heb omdat het toch geen high-end pc wordt en ik ga er toch alleen op gamen.

Ga ik zelf assembleren?

ik ga denk ik wel zelf assembleren omdat het mij leuk lijkt en een uitdaging lijkt.

Aangezien ik pas 14 ben is een kant en klare pc misschien ook wel een goede oplossing maar ik wil het liefst mogelijk zelf assembleren.

Heb ik een besturingssysteem nodig?

ik heb (denk ik) geen nieuw besturingssysteem nodig omdat op mijn (oude) hardeschijf windows 10 staat.

Ga ik zelf installeren? 

ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen?

ja, ik wil graag de nzxt s340 behuizing omdat ik het een erg strakke case vind die goed bij mijn setup/bureau past.

ook zou ik het liefst in mijn build een amd processor willen en minstens 8 gb ram.

Heb ik nog randapparatuur nodig?

ja, ik ben van plan nog een monitor aan te schaffen. voor ongeveer 100/150 euro

Heb ik specifieke wensen?

nee

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?

ik woon in Nederland en voor een webshop heb ik een geen speciefieke voorkeur maar het liefst zo goedkoop mogelijk :)

ik ben wel van plan bij alternate en/of azerty mijn aankopen te doen, omdat die het goedkoopste zijn.

 

 

mvg, Mart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit systeem voor je samengesteld:

 

Je merkt dat ik wat over je budget zit, dit is helaas nodig als je een PC wilt waarmee je een degelijk potje kunt gamen. Ik heb gekozen voor je NZXT behuizing en een simpele configuratie van een recente Core i3 processor, 8 gigabyte RAM-geheugen, een degelijk moederbord en een vrij snelle GTX 950 grafische kaart. Een AMD processor is het niet geworden, simpelweg omdat deze Intel voor jouw doeleinden de betere keuze is. 

 

Je Windows-licentie zal je niet kunnen meeverhuizen, dus heb ik een Windows 10 installatiedisc bijgevoegd. Wel kan je je oude harde schijf overbrengen, daarom heb ik enkel een SSD van 120 GB voorzien om de prijs wat te drukken. Uiteraard kan je ook even doorsparen en nog een HDD toevoegen. 

 

Aan welke schermgrootte had je gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

680 euro ligt nog net te hoog boven mijn budget, vooral omdat ik er ook nog een monitor bij wil kopen. Ook was ik van plan onderdelen te kopen met rode  accenten omdat ik dat mooi vind als je door de behuizing raam kijkt. ik ken iemand die windows voor mij (gratis) erop kan zetten dus dat is dan weer 100 euro bespaard. Ondertussen heb ik ook nog wat geprobeerd te samenstellen en vroeg me af of misschien dit ook een optie kan zijn omdat dit een stuk goedkoper is, ik ben hierbij wel weer voor de Amd processor gegaan omdat in veel reviews staat dat de Amd-FX serie goed gechikt is voor gamen en omdat deze processor 6 cores heeft tewijl de I3 maar 2 heeft. Ook heeft deze build rode onderdelen. Mijn vraag is dus ook of dit misschien ook een alternatief is.

 

ps. voor monitor zou ik het liefst 24 of 27 inch willen.

 

Groet, Mart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.