Ga naar inhoud

Keuzelijst verschillende tabbladen


Tommassi

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb enkele files met een massa aan tabbladen. Dit is niet echt handig om het juist tabblad te zoeken.

Bij mijn vorige werkgever had ik de mogelijkheid om in het lint het juiste tabblad te selecteren. Dit was een tree systeem en dit was zeer handig!

 

Graag had ik nu voor deze files hetzelfde geprogrammeerd als standaard.

Zelf heb ik al wat zitten zoeken voor te programmeren in VBA maar ik vind nog niet echt het juiste wat ik wil.

 

Iemand die mij op weg kan zetten?

 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een andere eenvoudige methode om een keuze te maken uit de verschillende bladen; 

die bestond overigens ook al in de versie 2002/3003 en eerder van Excel.

Klik links-onderaan met de rechtermuisknop op 1 van de pijltjes die je links van het eerste blad staan.

Kies dan met de linkermuisknop het blad waar je naar toe wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de tekst "Via het lint zie ik zo gauw geen mogelijkheid." in mijn vorig bericht, bedoelde ik dat die mogelijkheid in Excel standaard niet aanwezig is. Te programmeren is die natuurlijk wel. Ikzelf blijf de keuzemogelijkheid met de pijltjes verreweg het handigst vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.