Ga naar inhoud

Bestrijding van het msn virus


Aanbevolen berichten

haha zie mij debiel op die foto staan www.hothotpics.net/foto8.ph.

Velen onder ons hebben het al gehad, het msn virus

iemand zegt ies vb kijk dat ben ik op de foto en die link erbij.

deze worm vespreid zich via al je contactpersonen... en 150 virussen, trojans en andere rommel op je pc.

zo kom je er vanaf:

1. VERWIJDER msn,

2. herstart je pc

3. indien je geen virusscanner hebt, installeer er dan ene:

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=cat&id=7

4. Zorg dat je virusscanner up to date is.

5. scan je pc volledig en verwijder alle gevonden virussen, wanneer nodig, herstart je pc in veilige modus.

6. nu nog scannen op spyware.

scan met adaware of spysweeper

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=cat&id=9

scan ook het ganse systeem en verwijder alle rommel

7. herstart je pc

8. installeer msn opnieuw

klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zo dom geweest van het MSN virus binnen te halen en ik had dezelfde stappen ondernomen.

MSN eraf gegooid, AVG laten lopen en dan nog eens gescand met Telenet Internet security pack maar krijg het virus niet weg. OP mijn scherm komt voortdurend de volgende melding : Adware.WIN.32.Virtumonde gevonden en als ik het dan wil isoleren of verwijderen dan lukt het niet; schijnbaar verandert het virus dan van naam.

Ik ben ten einde raad en zou de pc willen binnendoen bij de hersteldienst maar ik las in de krant van deze site en wil toch nog een laatste poging doen.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Marina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet zozeer meer een virus maar adware. Ook dit is natuurlijk zeer vervelend. We kunnen uw pc opschonen met een totaaloplossing namelijk hitmanpro.

Hitmanpro is een pakket met verschillende programma's die één voor één gans uw pc scannen op risico's. Dit pakket is gratis en kunt u hier downloaden.

Na het downloaden installeert u het pakket en runt u het programma. Laat het programma rustig zijn werk doen. Ik raad aan dat u niks met de computer doet terwijl het programma loopt. Dit kan een eindje duren maar meestal is het resultaat dan ook verbluffend.

Als het klaar is krijgt u een gedetailleerd rapport te zien met de gevonden vira, spyware en adware die tevens ook verwijderd zijn.

Als u nog meer hulp nodig hebt over de werking van het programma, aarzel dan niet om te vragen ;) .

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

lol, daar doen we het voor :D

toen ik het had, ook msn eraf gedaan, internet uit, hele msn folder gedumpt, virusscanner laten werken, en dan weer zo dom geweest om msn te gebruiken(had geen virus meer maar heb een hekel aan alles wat met windows samenwerkt :P *kuch*windows live mail dinges */kuch*

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.