Ga naar inhoud

Beeldscherm valt uit Computer blijft draaien


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik heb jullie hulp nodig.

 

Ongeveer 8 jaar geleden heb ik op dit forum mijn pc laten samenstellen. Uiteindelijk heb ik hem bij azerty besteld en binnengekregen. Vanaf het begin af aan heb ik al een klein probleempje maar ik vond het niet erg genoeg om er wat aan te doen. Mijn pc werkt alleen met een output van dvi. HDMI en VGA werken niet. Nu heb ik daar mee kunnen leven alleen doemde er een nieuw probleem op. Soms/vaak valt mijn beeldscherm uit. En dan bedoel ik de toevoer naar het beeldscherm(hij heeft dus gewoon stroom). Dit gebeurt vaak tijdens het opstarten van de pc maar nu ook vaker als ik gewoon ergens mee bezig ben(gamen of op internet). Bij het opstarten geeft mijn computeren een piep waarna hij normaal moet opstarten. Alleen soms geeft hij die piep maar mijn beeldscherm blijft op zwart. Ik snap niet hoe dit kan. Hoe ik dit oplos...

Het klinkt raar. Mijn internetkabel eruit halen en er opnieuw indoen. Hierna start ik mijn pc weer waarna het 10 sec duurt voordat de piep komt(normaal na 1 seconde) en mijn pc start "normaal op". Ik hoop jullie hiermee genoeg geinformeerd te hebben. Als jullie verdere vragen hebben stel ze graag. Ik hoop dat jullie mij van dit uitval probleem kunnen verhelpen. (en misschien de vraag waarom mijn hdmi niet werkt :blush: )

 

met vriendelijke groet,

 

Martijn

 

Hier mijn specs:

 

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 32 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-M PRO (LGA1155) 29 °C
Graphics
PL2273HD (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 670 (EVGA) 33 °C
Storage
119GB M4-CT128M4SSD2 (SSD)
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA0 (SATA) 34 °C
Optical Drives
DiscSoft Virtual SCSI CdRom Device
DiscSoft Virtual SCSI CdRom Device
Optiarc DVD RW AD-7280S
Audio
Realtek High Definition Audio
Voeding
tx750m
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen zoals je die omschrijft konden wel eens verband houden met de oudere firmware van je Crucial M4 SSD, Je maakt gebruik van de firmware 000F en op dit moment zijn we al 3 firmware's verder.

 

De laatste firmware voor je SSD en Windows 7 kan je hier downloaden, een handleiding vind je alvast hier.

 

Maak voor de zekerheid een back-up van al je belangrijke bestanden voor je het het installeren van je firmware begint.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist nvidea drivers geupdated. Hiervoor was opstarten van mijn computer vereist. Helaas constateer ik gelijk dat het eerste probleem niet opgelost is. De computer starte op maar mijn beeldscherm bleef op zwart. Opgelost door mijn internet kabel eruit en erin te stoppen. Daarna gecheckt of de HDMI output werkte. Helaas is dit ook niet gelukt.

 

Help :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.